שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
אינטרנט

מסמכים פנימיים חושפים: כך הופכת אמזון סטרימינג לשופינג

אמזון קשרה את תוכן המקור וסדרות הרכש שלה לשירות הקניות פריים, במהלך שהתגלה כמוצלח במיוחד; אנשים שהגיעו כדי לצפות בסדרות כמו "האיש במצודה הרמה" נשארו כדי ליהנות משירותי הקניות המשודרגים - והצמיחו את ההכנסות מדמי מנוי

יואב סטולר 17:5915.03.18

מסמכים פנימיים שהגיעו לידי סוכנות רויטרס חושפים את המספרים שמאחורי תעשיית הסטרימינג של אמזון פריים. הנתונים מראים את המודל שבעזרתו הופכת אמזון את צופי הווידאו ללקוחות חנויותיה המקוונות.

 

 

שירות אמזון פריים כולל ספריית סדרות וסרטים (חלקם הפקות מקור ואחרים הם רכש), שמוצעת לחברי המועדון של אמזון שמעניק ללקוחותיו משלוח מהיר עד לדלת ביתם תוך יומיים, הנחות ומבצעים.  השילוב בין מועדון הלקוחות הצרכני למנוי הסטרימינג אינו מקרי: לפי המסמכים של אמזון, עד תחילת 2017 הוסיפה פעילות הסטרימינג כ-5 מיליון חברי מועדון חדשים ברחבי העולם. לפי הערכות, רוב המשתמשים נמצאים בארה"ב ומספרם עומד על כ-26 מיליון איש. ואולם, יתכן שהמספרים אינם מדויקים, שכן לא כל משתמשי פריים הצטרפו דווקא בגלל שירות הווידאו. 

 

אמזון פריים אמזון פריים צילום: שאטסטוק

 

 

המסמכים שחשפה רויטרס מספקים הצצה מעניינת במיוחד עבור בעלי המניות באמזון; עד כה לא הציגה החברה נתונים על פעילות הווידאו שלה. זאת, על אף שמדובר באחת ההשקעות הגדולות ביותר שלה, שעלותה מוערכת בכ-5 מיליארד דולר בשנה, סכום שמוקצה להפקות מקור וזכויות שידור.  

 

 

 

בין הפרטים שנחשפו נגלה המודל הכלכלי של אמזון באמצעות הדוגמה של סדרת הדרמה המצליחה “The Man in the High Castle”. הסדרה שהופקה על ידי אמזון החזיקה בקהל של כ-8 מיליון צופים עד לתחילת 2017 ועלתה לחברה כ-72 מיליון דולר (עלויות הפקה ושיווק). עם זאת, מיוחסים לה 1.15 מיליון משתמשים שהצטרפו למועדון הפריים. על פי חישוב זה, בו כל מנוי שילם 99 דולר, הכניסה הסדרה 36 דולר עבור כל מנוי חדש כלומר כ-4.14 מיליון דולר סך הכל - מבלי לחשב את הקניות שנוספו בעקבות הצטרפות המנויים החדשים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x