• תפריט
חדשות טכנולוגיה

איביי חשפה בישראל מערכת AI שיודעת לעצב בגדים בהתאמה אישית

החברה הציגה שורת פיתוחים בתחום הבינה המלאכותית שמאפשרים לגלות טרנדים צרכניים, לחזות מתי תגיע חבילה לידי לקוח, לייצר אוטומטית תיאורים למוצרים בחנויות מקוונות ועוד. בנוסף, הציגה נתוני שימוש מקומיים: בכל 2 שניות קונה ישראלי מוצר באיביי

עומר כביר 12:3413.02.18
מרכז המו"פ של איביי בישראל פיתח מערכת בינה מלאכותית חדשנית, שמסוגלת לעצב אוטומטית פרטי לבוש שונים שמותאמים אישית למשתמש - כך חשפה המדענית הראשית של איביי בישראל, ד"ר קירה רדינסקי, במסיבת עיתונאים שערכה היום (ג') החברה בתל אביב.

 

 

האירוע של ענקית הסחר המקוון נערך על רקע הכניסה הצפויה של המתחרה הגדולה אמזון לפעילות רחבה בישראל. לאורך השנים ביססה את עצמה איביי כגורם משמעותי בשוק הסחר המקוון הישראלי, והכניסה של אמזון מאיימת לשבש לא רק את פעילותה אלא את פעילות השוק כולו. לאור זאת, החלה איביי במתקפה רחבה שנועדה להדגים את הן היקף פעילותה הרחב והן את החדשנות הרבה שהיא מביאה לשוק.

 

מעמיקה את יכולותיה בתחום ה-AI. איביי מעמיקה את יכולותיה בתחום ה-AI. איביי

 

 

באירוע סיפרה ד"ר רדינסקי על יכולות שונות של החברה בתחום ה-AI, שפותחו בישראל. למשל, אלגוריתם שמסוגל לזהות מה יהיה המוצר הגדול הבא. "אנחנו עושים את זה באמצעות קריאת כתבות חדשותיות, בעיקר של אנסליטים טכנולוגיים, מנתחים מדיה חברתית, ובודקים היסטורית למה היתה קורלציה להצלחה באיביי תוך חצי שנה", היא הרחיבה בשיחה עם "כלכליסט" בתום מסיבת העיתונאים. "המערכת באיביי זיהתה כמה תבניות כאלו. עם רמת דיוק של 90% במוצרי טכנולוגיה". לדבריה, מדובר ביכולת שחשובה לאיביי כדי לדאוג שבקטלוג שלה יהיה מספיק מידע על המוצר ולהערך להפצתו צורה טובה יותר.

 

פיתוח אחר מאפשר לחזות, בטווח של כמה ימים, מתי חבילה תגיעה לרוכש. "אנחנו מתבססים על גודל המוצר, המוכר, מיקום הרכוש ונתונים כמו מזג האוויר. המערכת מסתכלת היסטורית על חבילות עם מאפיינים דומים ונותנת תחזית משלוח די מדויקת", אמרה רדינסקי.

 

עוד הוביל הצוות של רדינסקי בישראל פיתוח מערכת שמייצרת תיאורים אוטומטיים למוצרים. "האלגוריתם מסתכל היסטורית על תיאורים למוצרים שהצליחו ולומד לכתוב טקסטים שהוא מאמין שיביאו למכירת המוצר", היא הסבירה. "המטרה היא לגרום לגילוי קל יותר של המוצרים. יש קטלוג של 1.5 מיליארד מוצרים, אבל קשה למצוא אותם לפעמים כי המוכרים לא תמיד מתארים נכון".

 

הפיתוח המסקרן ביותר שהוצג הוא אלגוריתם שמסוגל לייצר בגדים חדשים לחלוטין בהתאמה אישית לכל משתמש. "הפיתוח מבוסס על שני רכיבים. הראשון, משתמש בטכניקות למידה עמוקה שמייצרות תמונות של בגדים על סמך כל תמונות הבגדים שבהועלו ב-10 השנים האחרונות באיביי. חלק אחר מזהה העדפות של רוכשים בתחום האפנה על סמך הקניות הקודמות. אז יש לנו מערכת שמייצרת אינסוף דברים, ומערכת אחרת שמחפשת בתוכה את המוצרים שהכי יתיאמו לרוכש ולסגנון האפנתי שלו".

 

הפריטים השונים מוצגים למשתמש ואחרי בחירת אלו שמתאימים לו מחברת אותו המערכת לספקים אפשריים. אלו פותחים מול המשתמש בהליך ביד שכולל תמחור וזמן אספקה, ובסיומו יכול המשתמש לבחור את ההצעה הטובה ביותר ולקבל את הבגד שעוצב בעבורו על ידי הבינה המלאכותית.

 

לדברי רדינסקי יש חברות שמתמחות בייצור פרטני של בגדים ולא מעט רוכשים שיסכימו לשלם את תג המחיר הגבוה יותר שמוצמד אליהם. ואולם, היא מכירה בכך שמדובר בפתרון לא זול, ולכן מתנסים בחברה גם באפשרות אחרת של יצירת קולקציות אוטומטיות. אם יוצר בגד שהמערכת אומרת שהרבה אנשים יאהבו, אנחנו יכולים לבקש ייצור קולקציה כזו מהשותפים שלנו" אמרה. "אנחנו בודקת את שתי החוויות בפיילוטים פנימיים לראות איזו מהן יותר טובה, ובשנה הקרובה נפתח פיילוט מבוקר לרוכשים בישראל".

 

 

 

מנהל הפעילות העסקית של איביי בישראל, אלעד גולדנברג, הציג באירוע נתונים חדשים על היקף פעילות החברה בשוק המקומי. לדבריו, מדי 2 שניות רוכש ישראלי מוצר באיביי ומדי 3.5 שניות מוכר ישראלי מוכר מוצר לחו"ל. ב-2017 הצטרפו לאיביי 47 אלף קונים חדשים מישראל, ו-142 אלף איש הורידו את האפליקציה של החברה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x