$
אינטרנט

פייסבוק פיתחה דרך משלה לגילוי המעמד הסוציו-אקונומי שלך

החברה רשמה פטנט על שיטה לניתוח מעמד המשתמשים גם ללא מידע פיננסי. הוא נשען על משתנים דמוגרפיים שלהם, מכשירים שבבעלותם ופרטים נוספים. מטרת הפיתוח: להחליט אילו פרסומות להציג לכל גולש

עומר כביר 10:4312.02.18

פייסבוק פיתחה אלגוריתם שמסוגל לזהות את מעמדו הסוציו-אקונומי של המשתמש ולסווג אותו לאחת משלוש קטגוריות: מעמד גבוה, מעמד הביניים או מעמד הפועלים; כך לפי בקשת פטנט שהגישה הרשת החברתית בתחילת החודש. 

 

 

ייחודה של השיטה של פייסבוק היא שהיא מסוגלת לזהות את מעמד המשתמש גם ללא מידע פיננסי על משכורתו והכנסתו. תחת זאת, היא משתמשת במשתנים כמו מידע דמוגרפי (גיל, מגדר, מקום מגורים, רמת השכלה), מספר המכשירים המחוברים לאינטרנט שבבעלותו (סמארטפונים, טלוויזיות וכו'), היקף השימוש באינטרנט, היסטוריית הנסיעות שלו (טיסות לחו"ל, אבל גם נסיעות יומיומיות מהבית לעבודה) ומידע על הבית שלו (כמו המכשירים החשמליים שברשותו, מספר כלי הרכב שבבעלותו וגודל הבית).

 

כמה אתם מרוויחים? פייסבוק תנחש גם בלי גישה למשכורת כמה אתם מרוויחים? פייסבוק תנחש גם בלי גישה למשכורת צילום: שאטרסטוק

 

 

כך, לפי דוגמה אחת שמוצגת בפטנט, אם מדובר במשתמש בן 30 עד 40 שיש בבעלותו בית בפאלו-אלטו תוכל פייסבוק לקבוע בסבירות גבוהה מאוד שהוא נמצא במעמד הביניים. אם, לעומת זאת, מדובר במשתמש בין 20 עד 30 ללא מכשירים בעלי חיבור לאינטרנט יהיה ניתן לקבוע בסבירות גבוהה שהוא לא חלק ממעמד הביניים. משתמש באותו גיל עם שני מכשירים או יותר ותואר שני יסווג בסבירות גבוהה כחלק ממעמד הביניים.

 

הרשת החברתית לא הרחיבה על מטרות הפטנט, אך סביר להניח שהוא יסייע להצגת פרסומות ממוקדות יותר למשתמשים. אחרי הכול, אין טעם להציג פרסומת ל-BMW למשתמש מ"מעמד הפועלים", כהגדרת פייסבוק, ומשתמשים מהמעמד הגבוהה יתעניינו פחות בפרסומת למבצעים האחרונים בוול מארט.

 

 

 

אם מישהו מופתע מהפטנט, כנראה שהוא לא עוקב אחרי התנהלות פייסבוק בשנים האחרונות: הרשת החברתית היא אחת ממכונות איסוף המידע האישי היעילות בעולם, עם מגוון אלגוריתמים מתוחכמים שמסוגלים לסווג את המשתמש לאינספור קטגוריות מפולחות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x