$
הייטק והון סיכון

חממת נילסן תשקיע במיזמי בלוקצ'יין בישראל

החממה מתכננת לבצע לפחות 4-5 השקעות בתחום זה בשנה הקרובה בישראל, כל אחת בהיקף של מיליוני שקלים. נילסן מחפשת מיזמים שיוכלו לנצל רכיבי בלוקצ'יין בתחומי המזון, הקמעונאות, מועדוני הלקוחות ועוד

מאיר אורבך 15:4808.02.18

חממת נילסן אינובייט תשקיע במיזמים חדשים שמבוססים על טכנולוגיות בלוקצ'יין - כך נודע ל"כלכליסט". החממה מתכננת לשלב לפחות 4-5 השקעות כאלה בפעילות השנתית שלה, כשכל אחת בהיקף של מיליוני שקלים. החממה גייסה 12 מיליון שקל להשקעות בתחום.

 

 

בשיחה עם "כלכליסט" סיפר לירון לנגר, סמנכ"ל הפיתוח העיסקי של החממה: "אנחנו מחפשים השקעות בתחום הבלוקצ'יין ותשתיות הבלוקצ'יין. אנחנו מכוונים להשקיע בשמונה חברות השנה וחלק מהן יהיו בתחום, כשנשקיע מעבר לכספי המדען". לדבריו, ישנן חברות בינלאומיות רבות שמתחילות לחפש פתרונות מבוססי בלוקצ'יין, והחיבור של נילסן לתאגידים בינלאומיים יוכל לפתוח דלתות רבות לסטארט-אפים מתאימים.   

 

לירון לנגר לירון לנגר

 

 

לנגר אמר שטכנולוגיית הבלוקצ'יין יכולה להגיע לתחומים רבים מעבר להעברת כספים. למשל, שימוש בטכנולוגיה לסימון מוצרים כדי למנוע מכירת זיופים שלהם. בנוסף, הסביר שכלי בלוקצ'יין יוכלו לסייע בחיזוק האמון שנותן הצרכן בהצהרות יצרני מזון בדבר שיטות ייצור או שימוש ברכיבים אורגניים; כל פריט יסומן כך שהלקוח יוכל לדעת שמקורו בשדה ומפעל לגיטימיים. הטכנולוגי יכולה גם לסייע למשווקים לדעת בזמן אמת שנרכש מוצר בנקודת הקצה, בדומה למהירות בה מתקבלת פקודת העברת מטבעות קריפטו מארנק לארנק, מה שיוכל לסייע במניעת אבידות במלאי.

 

 

 

נילסן מתכננת גם בטכנולוגיות בלוקצ'יין שיוכלו לסייע למועדוני צרכנות, כך שמפעיליהם יוכלו לייצר מבצעים לצרכן הסופי - מבצעים שייתרו את הצורך בעריכתם דרך נקודות המכירה. כלי בלוקצ'יין יוכלו לשמש מותגים להוספת קוד שדרכו הצרכן יוכל החזרים והנחות. מדובר בתחום בעל פוטנציאל גדול: תוכניות נאמנות ותגמולי לקוחות בארה"ב מגיעים להיקפים שנתיים של 117 מיליארד דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x