$
אינטרנט

מה חדש במתנ"ס: פייסבוק תתחיל לקדם חדשות מקומיות

מארק צוקרברג הודיע שמעתה יתחילו הגולשים בארצות הברית להיחשף ליותר סיפורים מקומיים, מה שלטענתו יתרום למעורבות פוליטית וקהילתית. השינוי הוא חלק מהמהלך של פייסבוק לצמצום תופעת הפייק ניוז

עומר כביר 10:4130.01.18

פייסבוק תתחיל להציג למשתמשים יותר חדשות מקומיות בפיד שלהם - כך הודיע הלילה (ג') מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית, מארק צוקרברג, בפוסט שפרסם בעמוד שלו.

 

 

במסגרת השינוי, החל מהיום גולשים בארה"ב יראו הרבה יותר סיפרים ממקורות חדשות עירוניים. אם משתמש עוקב אחרי מו"ל מקומי או אם חבר שלו משתף סיפור מקומי, הפרסום יופיע גבוה יותר בפיד שלו. בהמשך השנה יורחב השינוי למדינות נוספות.

 

 

 

 

"אנשים תמיד אומרים לנו שהם רוצים לראות יותר חדשות מקומיות בפייסבוק", כתב צוקרברג. "חדשות מקומיות עוזרות לנו להבין סוגיות חשובות בקהילות שלנו ומשפיעות על חיינו. מחקרים מצאו שקריאת חדשות מקומיות קשורה ישירות לפעילות ציבורית. יש יותר סבירות שאנשים שיודעים מה קורה סביבם יהיו מעורבים ויפעלו לבצע שינוי".

 

מארק צוקרברג מארק צוקרברג צילום: איי פי

 

 

צוקרברג התייחס גם למסע שלו ברחבי ארה"ב במהלך 2017, שלהערכת פרשנים רבים היה חלק ממהלך מקדים לקראת הכרזה אפשרית על כניסה לפעילות פוליטית. "כשטיילתי במדינה, סוגיה אחת שהאנשים העלו בקביעות היא כמה דברים יש לנו במשותף, כאשר אנו מסתכלים מעבר לנושאים הלאומיים המפלגים. אנשים רבים אמרו לי שהם חושבים שאם נוכל להוריד את הלהבות סביב הנושאים היותר מפלגים, ולהתמקד בנושאים מקומיים חשובים נוכל להתקדם יחד הרבה יותר. חדשות מקומיות מסייעות לבנות קהילות – הן ברשת והן מחוצה לה. זה חלק חשוב בהפיכת הזמן שנמצאים בפייסבוק לבעל ערך".

 

 

 

השינוי הוא חלק משורת מהלכים שמיישמת פייסבוק בשבועות האחרונים במטרה לצמצם את תפוצת הפייק ניוז. לפני כשבוע וחצי הודיעה החברה שתתחיל להשתמש במשוב גולשים כדי לדרג אמינות של אתרי חדשות, וקודם לכן הכריזה שתציג יותר תוכן מחברים ובני משפחה על חשבון תוכן מעמודים מסחריים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x