$
אינטרנט

חברה אמריקאית הפכה מידע אישי גנוב לפרופילים פיקטיביים בטוויטר

הרשויות בניו יורק חוקרות את Devumi, שבנתה מיליוני פרופילים מזויפים לקידום תוכן של פוליטיקאים, סלבריטאים, ספורטאים ועיתונאים; המידע האישי נועד לתת לבוטוים מראה אותנטי, כדי שיוכלו להטעות את מערכות הרשת החברתית

יואב סטולר 12:1628.01.18
הרשויות בניו יורק פתחו בחקירה נגד חברה אמריקאית שמכרה משתמשים פיקטיביים בטוויטר, כך פרסם ה"ניו יורק טיימס"; על פי החשדות, חברת Devumi מכרה מיליוני עוקבים מזויפים ברשת החברתית, כשחלקם מבוססים על מידע אמיתי שנלקח ממשתמשים אנושיים.

 

 

לפחות כ-55 אלף בוטים ממערך ההפצה של דבומי נשען על פרטים שנגנבו מאזרחי ארצות הברית. בעקבות כך, הודיע היועץ המשפטי של ממשלת ניו יורק על חקירת החברה, שמציגה את עצמה כניו-יורקית, אך ממוקמת בפלורידה.

 

בית חרושת לבוטים בית חרושת לבוטים

 

"התחזות והונאה הם בלתי חוקיים בחוק הניו-יורקי, אנחנו פותחים בחקירה נגד דבומי והתנהלותה בה היא מכרה בוטים תוך שהיא משתמש בזהויות גנובות", כתב היועץ אריק ט. שנידרמן. בין לקוחות דבומי נמנים פוליטיקאים, מפורסמים, כוכבי ספורט ועיתונאים. 

 

 

 

חקירה זו מהווה צעד נוסף בדיון הציבורי ופעולות האכיפה נגד השימוש בפרופילים פיקטיביים להפצת מידע, בעיקר על רקע סוגיית קמפיין הדיסאינפורמציה הרוסית של בחירות 2016 - סוגיה טעונה שנמצאת בחקירה. השימוש בזהויות אמיתיות לבניית בוטים יצר תרעומת גם בקרב הרשתות החברתיות עצמן, שמתקשות למגר את תופעת הפרופילים המזויפים. האמון הציבורי בפייסבוק וטוויטר נפגע בשנים האחרונות, ושימוש במידע אמיתי גנוב יוצר אתגרים שהכלים הקיימים שלהן - הקשחת נהלים ואלגוריתמיקה ייעודית - יתקשו לפתור.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x