שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בשולי הרשת

בשולי הרשת

יוטיוב ופייסבוק מנסות לעצור אנשים מלאכול טבליות כביסה

במסגרת משחק רשת משונה חדש, TidePodChallenge, אוכלים משתמשים בארה"ב כמוסות כביסה, מצלמים ומעלים למדיה החברתית. כמובן שמדובר ברעל, וברעיון מטופש ומסוכן, ועתה הודיעו שתי החברות שיחסמו את הסרטונים

שירות כלכליסט 17:5721.01.18

יוטיוב ופייסבוק מנסות לעצור את התפשטות אתגר ה-Tide Pod, תופעה הזויה ומסוכנת במסגרתה אוכלים משתמשי מדיה חברתית כמוסות כביסה, מצלמים ומעלים לרשת. הטרנד המשונה הולך וצובר תאוצה, עד לרמה ששתי ענקיות האינטרנט נאלצו לנקוט צעדים נגדו; השתיים הודיעו שיסירו קליפים שמראים אנשים נוגסים בכמוסות.

 

 

"אנחנו לא מתירים קידום של פגיעה עצמית ונסיר כל דבר כזה שיובא לידיעתנו", אמר דובר פייסבוק ל-CNN. במשך שנים ילדים אכלו בלי כוונה כמוסות רעילות שהובילו להרעלות, אבל בשבועות האחרונים האשטאג ה-TidePodChallenge התפוצץ ברשת, והוביל להוצאת אזהרה מטעם מרכז הרעלים האמריקאי.

 

גולש אמריקאי אוכל כמוסות טייד גולש אמריקאי אוכל כמוסות טייד צילום: youtube

 

 

ב-15 הימים הראשונים של השנה הארגון קיבל הארגון את אותו מספר קריאות בנוגע "לחשיפה מכוונת" לכמוסות כביסה שקיבל במשך כל 2016. "הטרנד האחרון שנפוץ בקרב בני נוער גורם לדאגה רצינית במרכזי בקרת הרעלים," אמר הארגון ביום שישי.

 

חברת האם של טייד, פרוקטר אנד גמבל, אמרה ל-CNN: "אין דבר שיותר חשוב לנו מבטיחות המשתמשים במוצרינו. אנחנו מאוד מודאגים מהדיבורים על שימוש מכוון ולא נאות בכמוסות אבקת כביסה נוזלית, ופועלים עם רשתות מדיה חברתית מובילות כדי להסיר כל תוכן מסוכן שאינו עומד במדיניות שלהן".

 

 

 

החברה שכרה סלבריטי שיעזור למגר את התופעה: במהלך סוף השבוע החברה הופיע כוכב ה-NFL רוב גרונקובסקי בווידאו רשמי של טייד שזכה בינתיים למיליוני צפיות בטוויטר. "מה קורה אנשים? תשתמשו בכמוסות טייד לכביסה, לא לאכילה", אמר גרונקובסקי לצופים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x