$
הייטק והון סיכון

חברת Trax הישראלית רוכשת את Quri מארה"ב בכ-30 מיליון דולר

החברה הנרכשת מפעילה פלטפורמת מיקור המונים שמספקת לקמעונאים מידע על ביצועי חנויות, ותאפשר לטראקס לשפר משמעותית את היצע שירותיה. החברה הישראלית צפויה לבצע רכישות נוספות, לקראת הנפקה שמתוכננת לשנה הבאה

מאיר אורבך 07:0018.01.18

חברת טראקס (Trax) הישראלית-סינגפורית, שמפתחת טכנולוגיית ראייה ממוחשבת וכלי אנליטיקה בענף הקמעונאות ומוצרי הצריכה, רוכשת את חברת Quri מארה"ב. סכום הרכישה טרם נחשף, אך לפי הערכות עומד על 30-40 מיליון דולר, על פי מכפיל של פי 3-4 להכנסות החברה. הנרכשת מספקת מידע פנימי מחנויות בענף המוצרים הארוזים באמצעות מיקור קהל, והכנסותיה עומדות על כ-9.7 מיליון דולר.

 

 

בשיחה עם "כלכליסט" אמר יואל בר-אל, מנכ"ל טראקס: "התחלנו באסטרטגיה של מיזוגים ורכישות כחלק מהכנה להנפקה ב-2019. השלמנו את הרכישה הראשונה של חברה מלאה. היא עושה שימוש במיקור המונים ומאפשרת לנו להגיע למגוון חנויות ביותר טווחי זמן ולהגדיל את היצע השירותים ללקוחות. נעשה רכישות דומות בקרוב באירופה ובסין".

 

יואל בר-אל, מייסד טראקס יואל בר-אל, מייסד טראקס צילום: מיה כרמי דרור

 

 

"את הכסף לרכישות אנחנו מקבלים מבעלי המניות שמממנים את מסע הרכש", סיפר. "אנחנו נהיה ספק יחיד שנותן מענה מקצה לקצה, ומספק מידע לקמעונאים על מיקום המוצרים שלהם. החלק של הגעה למקומות מרוחקים ועבודה בסופי שבוע לא היו מכוסים על ידינו והרכישה החדשה תאפשר לנו להרחיב את הפעילות".

 

לדבריו, טראקס תכננה להנפיק השנה, אך החליטה לדחות את המהלך לשנה הבאה בהתייעצות עם משקיעיה. "ב-2017 שילשנו את המכירות. אנחנו בקצב הכנסות של 60 מיליון דולר לשנה ונלך להנפקה כאשר יש דו"חות מבוקרים של 2018 שיראו לשוק מספרים עם בשר".

 

מידע ערכי מכל מדף

 

הרכישה התבצעה כתגובה לביקוש הגובר לפלטפורמות שיכולות ליישם שירותי בקרה ומידע לפי דרישה במהירות שקרובה לזמן אמת, לעומת שיטות מחקר מסורתיות שאורכות שבועות. השילוב בין פתרון הראייה הממוחשבת של טראקס והביצוע הזריז של Quri יעניק ללקוחות CPG בארה"ב גישה טובה ומהירה יותר לתובנות, אשר יאפשרו לשפר אסטרטגיות פנים-חנות (In-Store) וביצועי קמעונאים.  

 

פלטפורמת טראקס פלטפורמת טראקס

 

 

Quri משתמשת במיקור קהל לביצוע בתשלום של "מיקרו-משימות" כצילום תמונות של מדפי חנויות. החברה מפעילה כוח צרכנים כלל-ארצי משלה, כדי למדוד פערי ביצועים השוואתיים בין חנויות כך שלקוחות CPG יוכלו לקבל מידע מבוסס נתונים על יוזמות פרסום בנקודת המכירה – על המדף ומחוצה לו. Quri היא מובילה הגלובלית במיקור קהל בתחום זה ופעילה ב-6,000 ערים בארה"ב, מחזיקה בגישה ל-150,000 חנויות ויוצרת 50,000 סקרים בכל חודש.

 

 

 

הכרזה אחרונה זאת של Trax מגיעה בעקבות הרכישה של Nielsen Store Observation בארה"ב, וסבב הגיוס הגדול ביותר של החברה עד היום -64 מיליון דולר. ג'סטין בהאר, מנכ"ל Quri, אמר: "טראקס חוותה גידול מרשים במהלך השנים האחרונות. הגישה שלה לחדשנות והמחויבות לשירות מעולה ללקוחות תואמות היטב לערכי הליבה שלנו. במינוף הסינרגיה הטבעיות בין שתי החברות שלנו, לקוחותינו ייהנו מאוד מהפלטפורמה המובילה בתעשייה של טראקס ומיכולותיה אנליטיות".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x