$
המדריך

בדיקת כלכליסט

כשטינדר עושה לינקדאין משלה: מה שווה אפליקציית Ripple?

העיצוב מושך ואלגנטי, הממשק כיפי ונאה והרעיון פשוט: לשים את המשתמש במרכז, כדי לחבר אותו לאירועים ומנטורים; ואולם, הרשת החברתית המקצועית Ripple סובלת מבאגים מעיקים, דלה בתוכן ואינה מציגה די פרטים על חבריה

ניצן סדן 11:2815.01.18
ריפל (Ripple), הרשת החברתית המקצועית שהשיקו מפעילי טינדר, זמינה להורדה גם בישראל. האם ממשק הסווייפים האהוב של יישום הדייטינג יתן לה יתרון בקרב מול לינקדאין הוותיקה? "כלכליסט" בודק ומשווה.

 

 

ריפל נועדה לקשר בין אנשי מקצוע, להציע להם מיטאפים (מפגשים של קהילות מקצועיות), כנסים וארועים רלוונטיים אחרים. בכך, נראה שהיא מתחרה יותר באפליקציית Meetup מאשר בלינקדאין, שמכוונת יותר לאיתור משרות וגיוס עובדים. בנוסף, מגדירה הנהלת ריפל את השירות שלה ככזה ששם את המשתמש במרכז, כך שניתן יהיה למצוא דרכה מנטורים, יועצים ועמיתים בעלי עניין בשיתוף פעולה.

 

נכנסים, מוסיפים תמונה ובוחרים תחומי עניין נכנסים, מוסיפים תמונה ובוחרים תחומי עניין צילום: Ripple

 

 

עם הורדת היישום תתבקשו להזין מספר טלפון, אזור פעילות, תפקיד, תמונה אחת ותחומי עניין. כאן קופצים לעין כמה באגים, בדמות חריגת הטקסט מהמסגרות במסך תחומי העניין והיתקעות אם מעבירים את התצוגה למצב צפייה לרוחב. ההרשמה לוקחת, בסך הכל, פחות מחצי דקה.

 

הממשק של ריפל מינימליסטי במיוחד: במקום פיד, התצוגה שלכם נשענת על מעבר בין פרופילים של משתמשים ואירועים. אם שני משתמשים עשו סווייפ ימינה זה על זה, יוכלו להתכתב. בדומה למיטאפ, גם כאן ניתן להצטרף לקבוצות עניין נושאיות ולארגן אירועים. בנוסף, אמורה ריפל להציג מאמרים מקצועיים בנושאים שונים.

 

מישהו מעניין אתכם? תוכלו לקרוא קצת על מה שמעניין אותו מישהו מעניין אתכם? תוכלו לקרוא קצת על מה שמעניין אותו צילום: Ripple

 

 

בשלב זה, מושם דגש על יצירת התקשרויות בין משתמשים בכל העולם, אך עם הצמיחה במספרם, יוצגו לגולשים אירועים ואנשים שרלוונטיים לשווקים המקומיים שלהם. וזו כרגע בעיה מרכזית בריפל: פשוט אין מה לעשות בה. מוזר שהנהלת טינדר ובעליה, Match.com, לא עשו מה שמקובל וארגנו פעילויות, קבוצות ומשתמשים בולטים לפני ההשקה, כדי שיהיה לקהל מה לחפש בריפל; אף רשת חברתית לא שווה מבלי שיהיו בה משתמשים וגורמי עניין (שאלו את גוגל והפלוס שלה).

 

עמודי קבוצות ונושאי עניין עמודי קבוצות ונושאי עניין צילום: Ripple

 

 

לשירות יש עוד בעיה, שתרחיק משתמשים אם לא תיפתר - באגים שזועקים מכל פינה: עשית ימינה למהנדס במיקרוסופט? ריפל קורסת; נכנסת לדף אירוע ברחוב מרקט בסן פרנסיסקו? ריפל נתקעת; החלטת לקרוא מאמר? ריפל תוציא הודעת תקלה. לא חוויה שהייתי מצפה לקבל משירות לאנשי מקצוע, או בכלל.

 

העיצוב נאה, אבל הבאגים - הו, הבאגים העיצוב נאה, אבל הבאגים - הו, הבאגים צילום: Ripple

 

 

הממשק של ריפל נחמד וזורם, אבל מתנגש עם עניין בסיסי שעליו נשענת כל התקשרות עסקית מקוונת: אנשים אוהבים לדעת אל מי הם מתחברים. בליקדאין אפשר לראות קו"ח מלא של אדם, המלצות עליו, פרטים על הארגונים בהם עבד ועוד. במיטאפ אפשר לקרוא על הפעילות של כל קהילה, לראות אילו אירועים קיימה ועוד.

לעומת זאת, בריפל אפשר בשלב זה רק לצפות באנשים שאולי יעניינו אתכם (אם מספיקה לכם תמונה והגדרת תפקיד כדי להחליט שלפניכם אדם רלוונטי). ואם נכנסתם לעמוד של תחום עניין, תופיע לכם רשימת הודעות שכתבו אנשים שנרשמו אליו, בצורה זהה לשל פורום אינטרנט משנות התשעים.

 

 

 

בשורה התחתונה, ריפל מביאה ממשק רענן וחביב לזירת הרשתות החברתיות הארגוניות, אך מדובר בצלחת יפה, בלי מה לאכול. משתמשים כבר החלו להתלונן על הבאגים, כך שיש להניח שהחברה תתקנם במהירות. ואולם, ללא נוכחות של בכירים בתעשיות שונות, מנהיגי דעה ויזימת אירועים מהירה, לא תאריך ריפל ימים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x