$
אפליקציות

CES 2018

יוצאי טינדר חושפים: Ripple, רשת חברתית עסקית

מדובר בשירות שנועד ליצור התקשרויות מקצועיות בין משתמשים, לארגן אירועים ולבנות קהילות מקצועיות; בניגוד ללינקדאין ומיטאפ, ששולטות בתחומים הללו, נשענת ריפל על ממשק פשוט וזורם, בניסיון להתמקד במשתמש ולא במקצוע שלו

עומר כביר, לאס וגאס 16:3009.01.18

 


 

 

לא רק סטוצים: אפליקציית הדייטינג טינדר מרחיבה את פעילותה דרך ריפל (Ripple) - רשת חברתית מקצועית נפרדת, ששמה על הכוונת שלה את לינקדאין של מיקרוסופט ואת מיטאפ.

 

 

האפליקציה הושקה במסיבת עיתונאים שערכה החברה לקראת פתיחת תערוכת CES שנערכת השבוע בלאס וגאס. ריפל אמנם אורגנה כחברה חדשה, אך מחוברת בטבורה להנהלת אפליקציית ההיכרויות. היא זמינה להורדה עבור מכשירי אנדרואיד ו-iOS.  

 

 

אפליקציית ריפל אפליקציית ריפל צילום: Ripple

 

 

"גילוי אנשים חדשים תמיד היה בעיה, ולפני שהתמקדנו בדייטינג חשבנו לפעול בתחום של גילוי חברתי", אמר ריאן אוגל, מנכ"ל ריפל ולשעבר סמנכ"ל הטכנולוגיות של טינדר, באירוע. "כבר ב-2012 דיברנו על כך שרשתות מקצועיות זה תחום שצריך עזרה. היינו מאוד לא מרוצים ממה שקורה בתחום, וזה לא השתנה מאז. רשתות מקצועיות לא עושות את מה שאנחנו רוצים שהן יעשו".

 

"לרוב, אנשים פוגשים אנשים בחיים אמיתיים ואז מתחברים אתם ברשת, אבל הן לא נהדרות ביצירת קשרים חדשים. זה מאוד קשה למצוא את האנשים הנכונים בזמן הנכון. אתה לא יכול לדעת מה הקשרים שלך עושים, אנשים לא נהנים מרשתות מקצועיות. הן מאוד סטטיות. רוב האנשים אומרים שאין להם כמעט קשרים פעילים. זה מוביל לפספוס של הרבה הזדמנויות אם נוכל לשפר את זה רק בקצת, קצת יותר יעיל, זה שווה את זה".

 

לדברי אוגל, ריפל נבנתה כדי להתמודד עם בעיות אלו: "האפליקציה שמה את המשתמשים בחזית. בלינקדאין, רוב הפניות אלי מגיעות ממגייסים או משווקים. זה מפריע לכולם. רצינו לבנות את ההפך, ליצור אינטראקציות כמו שיש בפייסבוק. רצינו גם להתמקד בגילוי, לחבר בין אנשים שמחפשים הזדמנות לאנשים שמציעים הזדמנות. אנחנו כבר מבוססי פתרונות. יש מחסור גדול בכלים לסוגיות כמו שיתופי פעולה בנושאים מסוימים".

 

ממשק הסווייפים נשאר

 

בדומה לטינדר, בליבה של ריפל נמצא ממשק הסווייפ ימינה/שמאלה, שבדומה משמש לגילוי משתמשים חדשים. אבל במקום מיקוד בתמונה, מציגה האפליקציה מידע רלוונטי כמו קשרים משותפים מדרגה שנייה ושלישית, השכלה וקבוצות ואירועים שבהם משתתף המשתמש. "אנחנו משתמשים במידע מיקום ובנתוני NFC להתאמה בין משתמשים, זה משהו שלמדנו הרבה איך לעשות אותו בטינדר", אמר אוגל.

 

מדייטינג לקשרים מקצועיים. ריפל מדייטינג לקשרים מקצועיים. ריפל צילום: Ripple

 

 

בהשראה מפייסבוק, יש לריפל פיד מותאם אישית שמציג מאמרים מקצועיים רלוונטיים ממקורות שונים וכלים לשיתוף ופיתוח שיחה סביב סיפורים. כדי לשמור על קשרים קיימים חיים ופעילים, רשימת אנשי קשר כוללת כלי אינטראקציה כמו אירועים משותפים או התרעות מבוססות מיקום.

 

תחום אחר אותו שואפת ריפל לשדרג הוא קבוצות. בלינקדאין אמנם יש קבוצות, אבל לדברי אוגל מדובר בתכונה שקבורה כל כך עמוק ברשת החברתית שמשתמשים הולכים לשירותים אחרים כמו פייסבוק או לקהילות של מיטאפ כדי לבצע פעילות קבוצתית מקצועית. בריפל זוכות הקבוצות למיקום בולט, עם אפשרויות ליצור קבוצות פרטיות או ציבוריות, להזמין אנשים לקבוצות ותיעדוף של קבוצות שבהן חבר המשתמש לפני חברים ותחומי עניין.

 

תכונה מעניינת נוספת היא יצירת וניהול מיטאפים, שבעת המפגש עצמו מסייעת למשתמש למצוא ולדבר עם משתמשים אחרים שנצאים במפגש ושיכולים לעניין אותו. תכונה אחרת מהווה תחליף מובייל לכרטיס ביקור שמאפשרת לשלוח פרטים אישיים למשתמשים אחרים.

 

 

 

בשלב זה אין לאפליקציה מודל עסקי, לדברי ריפל מכיוון שרצו להתמקד בחוויית המשתמש. "רשתות חברתיות מקצועיות כמו לינקדאין מציעות חוויה יבשה וסטרילית", סיכם. "אנחנו הגענו מטינדר ורצינו לעשות משהו שיהיה כיפי באותה מידה".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x