• תפריט
אפליקציות

חדש בפייסבוק: ערכת פיתוח ליישומי מציאות מוגברת

הרשת החברתית תאפשר למפתחים לבנות סטיקרים, אפקטים, אנימציות ויישומים שלמים בפלטפורמת ה-AR שלה. המטרה: להתחזק בתחום, שיאפשר לה להציע חבילות פרסום חדשות - ולגנוב משתמשים מסנאפצ'ט

יואב סטולר 18:2113.12.17

פייסבוק פותחת את פלטפורמת המציאות המוגברת שלה למפתחים. החברה תפיץ ערכות פיתוח ל-World Effects, מה שיאפשר לחברות לבנות אפקטים, סטיקרים ויישומי AR לפייסבוק, מסנג'ר, ווטסאפ ואינסטגרם.

 

 

המטרה היא להציב תחרות לכלי ה-AR שמציעות ענקיות מובייל כאפל וגוגל, להן יתרון משמעותי בתחום. אמש השיקה פייסבוק מספר תוספות חדשות לסטיקרים הווירטואליים באפליקציית המסנג'ר.

 

סטיקרים ב-AR כפלטפורמה לפרסום מותגים סטיקרים ב-AR כפלטפורמה לפרסום מותגים

 

 

עתה, בנוסף למסכות השונות, ניתן להוסיף לבבות בתלת ממד מעל ראשם של המצולמים, חץ, רובוט, חד קרן ובועות עם כיתוב לבבי במיוחד כגון: "Love" ו-"I Miss You". בכך, מנסה פייסבוק להישאר רלוונטית ולהציג תחרות לסנאפצ'ט בקרב הקהל הצעיר. סנאפ כבר השיקה מוצר כמעט זהה באפריל, שנקרא World Lenses.

 

הפתיחות של פייסבוק בפני חברות אמנם עשויה להוות עבורה יתרון מול סנאפ המסוגרת, אבל צפויה לרשת החברתית מערכה קשה: האפשרות שמציעות פלטפורמות ה-ARKit של אפל וה-ARCore של גוגל ליוצרי האפליקציות הן עשירות יותר משל פייסבוק - ובנוסף, משתמשי שתי ענקיות המובייל נוהגים לשלם על יישומים מקוונים, מאפיין פחות נפוץ ברשת החברתית.

 

 

 

בהמשך, מקווה פייסבוק להתאים אפקטים וירטואליים לעצמים אמיתיים, כגון הוספת אדים כשמצלמים כוס קפה. פיתוח שכזה יוכל להיות קלף מנצח בקרב על ליבם של המפרסמים: היכולת להצמיד טקסט או לוגו לעצם באופן אוטומטי ושאינו גורע מהתמונה עשוי לקסום למותגים רבים בעידן בו כל כך הרבה מהתוכן במדיה החברתית הוא תמונות וסרטים. יתכן שבעתיד ישולבו הפרסומות בתוכן הווידאו שייצרו המשתמשים, בצורה שתחשוף אותם למותגים מבלי שישגיחו בכך. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x