$
אפליקציות

אינסטגרם בוחנת בישראל את Direct - אפליקציית סטוריז חדשה

הרשת החברתית פיתחה את האפליקציה ככלי לשיתוף סטוריז בתצורה כמעט זהה לשל אינסטגרם. לצד ישראל, נבחרו לבחון אותה גם משתמשים בפורטוגל, טורקיה, צ'ילה, איטליה ואורוגוואי

שירות כלכליסט 15:4307.12.17

אינסטגרם בוחנת אפליקציה חברתית חדשה, שזכתה לשם Direct. היישום נבחן בשש מדינות בעולם, ביניהן ישראל.

 

 

מדובר ביישום מבוסס סטוריז, בצורה כמעט זהה לשל סנאפצ'ט; בהפעלתה, יעלה ממשק המצלמה של הטלפון, כדי לאפשר לגולשים לפרסם במהירות תמונות וסרטונים ולהוסיף להם אלמנטים גרפיים שונים. מי שלא רוצה לצלם תמונה, יוכל לגלול מטה ולכתוב פוסט או להשתמש בתמונה מגלריית המכשיר שלו.

 

פילטרים צבעוניים ב-Direct פילטרים צבעוניים ב-Direct צילום: instagram

 

 

לפי דיווח של the Verge, האפליקציה תוכל להחליף את יכולת המסרים הישירים של הרשת החברתית, שמוטמעת בממשק האפליקציה הראשית שלה ובכך להפוך אותה לדומה בהרבה לסנאפצ'ט, מתחרתה הגדולה. במקביל לישראל, נבחן היישום החדש באורוגוואי, פורטוגל, טורקיה, איטליה וצ'ילה.

 

לפייסבוק, בעלת אינסטגרם, יש תוכנית מאחורי המהלך: לפי הערכות, היא רוצה לאלץ את המשתמשים להתקין אפליקציה נפרדת לפרסום סטוריז. בהתחשב בהיקף המשתמשים שלה ובכוחה, יכולה פייסבוק להצליח בקלות; ב-2014 הסירה את ממשק הצ'ט מאפליקציית פייסבוק הראשית כדי לגרום לקהל להתקין את יישום פייסבוק מסנג'ר – מהלך שעורר תלונות מהקהל, אך עדיין הושלם. פייסבוק לא רואה בכך שימוש בכוחה לרעה: מנכ"ל החברה מארק צוקרברג טען בעבר שבכך אמנם נגרם אי נוחות מקומי למשתמשים, אך בתמורה יקבלו חוויית שימוש יותר ממוקדת ועמוקה.

 

 

 

אם יצליח ההימור של פייסבוק על אינסטגרם Direct, תוכל ליצור פלטפורמה חדשה לתקשורת בין משתמשים – הן אישית והן פומבית, שתסייע לה לאסוף יותר מידע אישי ולהציע למפרסמים חבילות פרסום נוספות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x