שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

שאלוני פייסבוק: החברה רוצה לדעת מה החלום שלכם ולמכור אותו

הרשת החברתית החלה לבחון כלי חדש במסגרתו נשאלים גולשים בארץ ובעולם שאלות אישיות. המטרה היא ללמוד עוד על המשתמשים - דבר שהפך לקשה יותר עבור החברה עם הזינוק בהעלאת תמונות, מהן לא קל לבנות פרופיל פרסומי

יואב סטולר 12:3806.12.17

פייסבוק בוחנת תכונה חדשה בשם Did You Know, במסגרתה נשאלים הגולשים שאלות אישיות. התכונה נמצאת בפיילוט וזמינה עבור מספר מצומצם של משתמשים, ביניהם ישראלים. בין היתר, שואלת פייסבוק שאלות תמימות, כמו "עם מי הייתם רוצים להיתקע במעלית" או "מהו התחביב האהוב עליכם".

 

 

עם זאת, לאלו מתווספות שאלות בעלות ערך כלכלי-פרסומי מובהק, כמו "מהי קבוצת הספורט האהובה עליכם", "מהי השאיפה הכי גדולה שלכם" או "מה הייתם קונים לו זכיתם בלוטו". לכל אלה חשיבות גדולה ביכולתה של פייסבוק ליצור פרופיל שיווקי עבור על משתמש ולהתאים לו פרסומות. פייסבוק, מעצמה בתחום, מחזיקה בכ-20% מכל תקציבי הפרסום המקוון בעולם.

 

יש לו שאלות עבורכם. צוקרברג יש לו שאלות עבורכם. צוקרברג צילום: גטי אימג'ס

 

 

האלגוריתם שהפעילה החברה נשען בחלקו על טקסט עוד מימיי הפוסטים העליזים כשמשתמשים, בהם גם צעירים, נהגו לכתוב על הקיר את שעל ליבם. כיום, כשדורות ה-Y וה-Z מסתפקים בלעלות שטף של תמונות, מחפשת החברה דרכים נוספות לאסוף עלינו כמה שיותר מידע.

 

 

 

איסוף המידע הזה נועד למקד את המודעות ויתכן שאם תקבל פייסבוק די ממנו, תוכל להציג פרסומות יותר רלוונטיות למשתמשים, אך מספרן לא צפוי לרדת גם במקרה זה; הפיד שלנו ימשיך להיות במידה רבה, לוח מודעות. הכלי החדש שבוחנת פייסבוק הוא מעין משחקון חביב - אך עדיין טכניקה לשאיבת מידע פרטי. לשם השוואה, כנראה שלא הייתם עונים לזר שהיה ניגש אליכם ברחוב ושואל מהי השאיפה הכי גדולה שלכם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x