$
תעופה וחלל

כלי הטיס הכי גדול בעולם התרסק ופצע טכנאית

ספינת האוויר Airlander 10, שגדולה מכל מטוס, נפלה מהתקני העגינה שלה ופגעה בצוות שטיפל בה. מפתחת הספינה, Hybrid Air Vehicles, רוצה להפוך את Airlander לכלי תובלה ואף לנושאת מטוסים מעופפת לרחפנים

שירות כלכליסט 16:0422.11.17

ספינת האוויר Airlander 10, כלי הטיס הגדול ביותר בעולם, נפל והתרסק במהלך ניסוי בנמל התעופה קרדינגטון בבריטניה. בתאונה נפצעה אחת מטכנאיות הספינה.

 

 

מדובר בכלי טיס עצום, שאורכו 92 מ' - יותר משל האנטונוב 225 הרוסי, המטוס הגדול ביותר. נפחו 38,000 מ"ק, אך משקלו עומד על 20 טון בלבד - משקל שמתגמד לעומת 285 הטונות של האנטונוב.

 

חברת Hybrid Air Vehicles, שמפתחת את הכלי, מסרה בתגובה לבלפסט טלגרף: "כלי הטיס לא טס בזמן התקרית. לפי הערכתנו הראשונית, הוא השתחרר ממנגנון העגינה שלו מסיבות שאנו חוקרים. כלי הטיס רוקן מגז ומאובטח". זו אינה ההתרסקות הראשונה של Airlander; בשנה שעברה ביצע הכלי נחיתת אונס, במהלכה נפגע תא הצוות שלו.

 

 

 

 

החברה מנסה לבצע קאמבק לספינות האוויר, בתור אמצעי לתובלת מטען לטווח ארוך. ספינות האוויר הופיעו באמצע המאה ה-17, והפכו לאמצעי תחבורה פופולרי בשנות העשרים והשלושים של המאה ה-20. הן מולאו במימן, גז קל מן האוויר שאיפשר את טיסתן.

 

Airlander 10 Airlander 10 צילוםף Sputnik International

 

 

לאחר אסון ההינדנבורג, הגדולה מסוגה שנבנתה, דעכו ספינות האוויר. אלו הם כלי טיס שרגישים מאוד למשבי רוח ושינויי מזג אוויר, מה שהוביל לשורת התרסקויות ומקרי מוות.

 

 

 

לאחר אסון ההינדנבורג, הוחלף המימן בהליום וספינות האוויר שימשו כמעט רק ליישומים צבאיים כתצפית. כיום ישנם גורמים בודדים בעולם מפעילים ספינות שכאלה לסיורי תיירים.

 

בתחילה, תכננה Hybrid Air Vehicles ספינת אוויר ליישומים צבאיים, אשר ביצעה את טיסת הבכורה שלה ב-2012. צבא ארה"ב, שבתחילה גילה עניין בפרויקט, החליט לבטל אותו והחברה החלה להסב את הספינה שלה למטרות אזרחיות.

 

העיצוב החדש מסוגל לשאת מטען של 13 טון, לשהות באוויר חמישה ימים עם צוות אנושי, ושבועיים בשליטה מרחוק.

 

 

 

עם התקדמות המיזם, החלו שוב להתעניין בו צבאות בעולם, בתוך כלי לנשיאת מערכות מכ"מ וחיישנים אחרים, או כנושאת רחפנים מעופפת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x