חדשות טכנולוגיה

Halo, הדור הבא: מיקרוסופט תחזור להשקיע בגיימינג ולפתח משחקים

ענקית התוכנה הזניחה את התחום בשנים האחרונות, סגרה אולפנים וספגה ביקורות זועמות מהגיימרים. עתה הוחלט לשוב ולהקצות משאבים למשחקים ואף לפיתוח יכולות חדשות כסטרימינג של משחקים בענן וכניסה לעולם הספורט האלקטרוני

יואב סטולר 18:4208.11.17
מיקרוסופט תחזור להשקיע בפיתוח משחקי וידאו מקוריים, בתוכנה ובשירותים שמציעה מחלקת הגיימינג שלה - כך אמר פיל ספנסר, ראש מערך ה- Xbox בחברה, בראיון לבלובמרג. ענקית התוכנה הזניחה בשנים האחרונות את מערך הגיימינג, אך מתכוונת להפיח בו חיים חדשים.

 

 

לדבריו, החברה מתכננת להגדיל את ההשקעה בפיתוח בלעדי של משחקי וידאו, כשעל הפרק רכישת אולפני משחקים ושיתופי פעולה. ההצהרה מגיעה על רקע תקופה רעה שעוברת מיקרוסופט בתחום הגיימינג: החברה משתרכת מאחורי סוני והפלייסטיישן שלה, בשל היעדר תמיכה במציאות מדומה ומחסור בכותרים מרשימים לקונסולת ה-Xbox One X. בשנים האחרונות סגרה מיקרוסופט סגרה אולפנים כמו ליאונהד ו-Press Play, ביטלה משחקים וספגה ביקורת נוקבת מצד התעשייה והגיימרים על היעדר ההשקעה והפיתוח.

 

מי מתגעגע למאסטר צ'יף? מי מתגעגע למאסטר צ'יף? צילום מסך: Halo

 

 

"אנחנו צריכים לגדול, ואני מצפה לעשות את זה", אמר ספנסר. "היכולת שלנו ליצור תוכן צריכה להיות אחד היתרונות שלנו. לא תמיד השקענו באותה רמה. עברנו עליות ומורדות בהשקעה". לחברה יש ניסיון בהובלת פיתוח משחקים, ביניהם כותרים פופולריים כמו Halo ו-Gears of War.

 

השבתם של המשחקים לחזית החברה ניכרת כבר בימים אלו כשספנסר קודם תחילה להיות כפוף ישירות למנכ"ל סאטיה נאדלה, ובהמשך כבר קיבל מושב בסגל ההנהלה הבכירה. כמו כן, מייקרוסופט מחפשת אפשרויות להרחבת החוויה בתחום עבור המשתמשים כגון שירותים נוספים במסגרת אקסבוקס Live, שידור חי של משחקים וחדירה לתחום ה-eSports שמגלגל סכומי עתק. "אלו דורשים חשיבה מחודשת ויסודית איך אנחנו מודדים את ההתקדמות בתחום המשחקים", אמר נאדלה בשיחת ועידה עם אנליסטים בחודש שעבר.

 

 

 

קונסולות המשחקים הן עדיין מוצר מבוקש ופופולרי, גם בעידן המובייל והתחזקות קטגוריית מחשבי הגיימינג. למשל, ההכנסות ממשחקים באקסבוקס ברבעון האחרון עלו ב-21% בעוד שההכנסות ממכירות הקונסולות ירדו, בין היתר משום שלא הושקה קונסולה חדשה או חומרה היקפית עבורה.

 

ספנסר התייחס בראיון לפיתוח נוסף - יכולת משחק על הענן גם ללא קונסולת משחקים, דרך אקסבוקס Live. מיקרוסופט החלה את הפרויקט ב-2012, אך הוא לא הבשיל לכדי מוצר. לדברי ספנסר, יכולות שירותי הזרמת המשחקים על גבי פלטפורמות שונות עשויה להתגבש בשלוש השנים הקרובות, תוך שימוש ב-Azure, הענן הארגוני של החברה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x