$
חדשות טכנולוגיה

אמזון תוקעת רגל בדלת

שירות המשלוחים החדש של אמזון מאיים למוסס את הגבול האחרון בפני חדירה לפרטיות: מנעול חכם שמאפשר לשליחים שלה להכניס חבילות אליכם הביתה, גם כשאתם לא שם

הגר רבט 18:2504.11.17
1. משלוח לתוך הבית. שירות חדש של אמזון בשם Amazon Key לוקח את החדירה לפרטיות מעולם האינטרנט ומעניק לה חיים חדשים בעולם הפיזי. בעלות של 250 דולר יכולים לקוחות שירות המנויים פריים של אמזון להתקין בדלת הכניסה לביתם מצלמה ומנעול חכמים, שמאפשרים לשליחי ענקית הקמעונאות להיכנס לבתי לקוחות כשאינם נמצאים.

 

 

2. קודש הקודשים. עבור אמזון השירות פותר את בעיית המייל האחרון (Last Mile), שמהווה את אחד האתגרים הגדולים עבור שירותי הקניות המקוונים, אבל נראה שהפעם בחברה פספסו את הכדור. התגובות הראשוניות לשירות החדש נעו בין סרקזם לחרדה, ותהו כיצד אמזון מעזה להציע לחדור את הגבול הפיזי שמגן על פרטיות המשתמשים ולהכניס אדם זר לקודש הקודשים האחרון שנותר להם.

 

השליחים פשוט מכניסים את עצמם השליחים פשוט מכניסים את עצמם צילום: Amazon

 

 

3. הפרטיות מתה. התשובה לכך היא שאמזון ועמיתותיה בעמק הסיליקון כבר נוכחות במידה רבה בתוך בתי המשתמשים. אם זה באמצעות רמקולים חכמים שתמיד בהאזנה, פייסבוק שמנטרת כל לייק או גוגל, ששירותי המיקום שלה ממפים את סדר היום של משתמשיה בדיוק של מטרים ספורים. רוב המשתמשים קיבלו בברכה את החדירה הזו לפרטיותם בתמורה לשירותים שקיבלו עבורה, או לכל הפחות התרגלו אליה.

 

4. מפחיד יותר. הסיכוי שאחד השליחים של אמזון ינצל את שירות המפתח החדש כדי לרצוח את הלקוחות בשנתם אפסי. ודאי בהשוואה לסיכוי שמישהו בחברה יעשה שימוש לא הולם או לא מוסכם בשפע הנתונים שאסף על הלקוחות. אך עדיין מדובר בתסריט מלחיץ יותר, ראשית, משום שמדובר באיום פיזי, ושנית, כי קל הרבה יותר למתוח קו בין אורח לא מוכר לפשע מאשר בין זליגת מידע לפשע.

 

 

 

5. סמן לעתיד. אמזון שחררה בלון ניסוי לחלל האוויר שמידת הצלחתו עשויה להשפיע על הדרך שבה יצעדו חברות דומות. אם האנטי הראשוני יתפוגג לטובת קבלה הדרגתית, אם המשתמשים יסכימו לוותר על פיסה נוספת של פרטיות ממשית בתמורה לנוחות, סביר שנראה עוד ועוד חברות טכנולוגיה מבקשות דריסת רגל פיזית בחיינו.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x