$
הייטק והון סיכון

יונדאי השקיעה בקרן פיטנגו הישראלית

הענקית הדרום קוריאנית השקיעה בקרן פיטנגו 7 המתמקדת בחברות צעירות - וזו הפעם הראשונה שהחברה חוברת לגוף השקעות בישראל. בשנה הבאה תפתח בארץ גם מרכז חדשנות

הגר רבט ועומר כביר 13:5801.11.17

יונדאי העולמית, שהודיעה אתמול על השקת מרכז חדשנות בישראל שייחנך עד יולי 2018, חשפה השקעה שלה בקרן פיטנגו הישראלית.

 

 

"זו הפעם הראשונה שבה יונדאי חוברת עם גוף השקעות בארץ", אמר ל"כלכליסט" אייל ניב, שותף בקרן פיטנגו. יונדאי השקיעה בקרן פיטנגו ונצ'ר קפיטל 7, המשקיעה בחברות צעירות בשלבים מוקדמים ביותר, כולל סיד.

 

 

 

אייל ניב, שותף בפיטנגו, ויונגשו צ'י, ראש תחום החדשנות ביונדאי אייל ניב, שותף בפיטנגו, ויונגשו צ'י, ראש תחום החדשנות ביונדאי צילום: יונדאי

 

 

הקרן פועלת לצד קרן הצמיחה הראשונה של פיטנגו, המשקיעה בחברות בשלבים מתקדמים. "אנחנו מחפשים חברות בשלבים מוקדמים מאוד בתחומי המוביליטי, ה-AI והרכב האוטונומי והחיבור עם יונדאי מספק ליזמים נקודת היתוך חשובה מאוד בין שחקן מוביל בעולם ההון סיכון לשחקן מוביל בתחום הרכב. ישראל נהפכה תוך תקופה קצרה מאוד להיות מרכז חדשנות ברמה העולמית בתחום הרכב, ועיני כל המומחים בעולם נשואות היום לראות מה ההמצאה הבאה שתצא מישראל", אמר ניב.

 

פיטנגו מושקעת כבר בכמה חברות בתחום, מחברת שיתוף הנסיעות ויה ועד לסטארט-אפ גרפקור שמפתח IPU להאצת למידת מכונה — שדרוש כדי לנהל את הרכב האוטונומי.

 

הדרך לרכב האוטונומי עוברת בישראל

 

מוקדם יותר השנה הכריזה יונדאי על שלוחת מו"פ שתפעל בשיתוף עם הטכניון ועם מוסד המחקר הקוריאני KAIST, ושלושת הגופים ישתפו פעולה במו"פ בתחומי התחבורה העתידית, הנהיגה האוטונומית, אבטחת המידע והבינה המלאכותית.

 

יונדאי מצטרפת בכך לדיימלר (יצרנית מרצדס) וג'נרל מוטורס שמחזיקות מרכזי פיתוח בהרצליה, ואפילו לאינטל, שלאחר רכישת מובילאיי הכריזה שישראל תעמוד במרכז פעילות הפיתוח שלה לטכנולוגיות הרכב האוטונומי.

 

רכישת מובילאיי היתה הזרז להפיכת ישראל למרכז לתחבורה אוטונומית, עם היצע גדול מאוד של סטארט-אפים שמפתחים טכנולוגיות בתחום, ביניהם אינוויז שהכריזה אתמול על השלמת סבב גיוס שני בסך 83 מיליון דולר, ואלנס שמפתחת שבבים להעברת נתונים, אוטונומו שמפתחת טכנולוגיה לאיסוף נתונים מרכבים חכמים או ארגוס שפיתחה פתרון אבטחה לרכב האוטונומי, וכפי שנחשף ב"כלכליסט", נמצאת לקראת אקזיט של 450 מיליון דולר.

 

 

 

"הטכנולוגיות שדרושות לרכב אוטונומי ברמה 5 עדיין לא קיימות", הסביר ניב, "מה גם שאנחנו כבר יודעים לומר שיהיו כלי רכב אוטונומיים, אבל קשה לנו עדיין לאמוד את ההשפעה שתהיה להם גם על תחומים אחרים, כמו המרחב האורבני שלנו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x