$
חדשות טכנולוגיה

בלעדי לכלכליסט

ארגוס הישראלית על סף אקזיט ענק של 450 מיליון דולר

חברת הסייבר מקריית עתידים מנהלת משא ומתן מתקדם למכירתה; המועמדות לרכישתה: דלפיי, בוש, קונטיננטל ומאגנה, שהשקיעה בחברה; הטכנולוגיה של ארגוס מזהה פריצות של האקרים לרכבים אוטונומיים או למכוניות עם מערכות שמחוברות לרשת; אחד המרוויחים הגדולים הוא זהר זיסאפל, יו"ר ארגוס, שמחזיק ב־18% ממנה

מאיר אורבך 06:5730.10.17

ארגוס (Argus), חברת הסייבר הישראלית לתחום הרכב, נמצאת במשא ומתן מתקדם למכירתה בשווי של 450 מיליון דולר, כך נודע ל"כלכליסט". לפי הערכה, על רכישת החברה מתמודדות כיום ארבע חברות: דלפיי, בוש, קונטיננטל ומאגנה, שהשקיעה בחברה. לארגוס, שהוקמה בשנת 2013 וגייסה עד היום 30 מיליון דולר בלבד, זו צפויה להיות הצלחה גדולה. משקיעי החברה, ובעיקר המשקיעים בשלבים הראשונים, צפויים להשיג תשואה מרשימה מאוד.

 

 

 

מימין יו"ר ארגוס זוהר זיסאפל ומנכ"ל ארגוס עופר בן נון מימין יו"ר ארגוס זוהר זיסאפל ומנכ"ל ארגוס עופר בן נון צילום: עמית שעל

 

 

חברת הסייבר הישראלית פיתחה מערכת המגנה מפני תקיפות האקרים על מכוניות. הגיוס הראשון שלה היה בשנת 2014 ובו גייסה ארגוס 4 מיליון דולר מקרן ההון סיכון מאגמה ונצ'רס, קרן ההון סיכון ורטקס, היזם והמשקיע אייל גורה, גיל אגמון, מנכ"ל חברת דלק מערכות רכב, וזהר זיסאפל. זיסאפל, ממייסדי קבוצת רד, משמש כיו"ר ארגוס והוא ממייסדי החברה ואחד המשקיעים הראשונים בחברה. שלושת המייסדים האחרים של ארגוס הם קצינים יוצאי יחידת 8200: המנכ"ל עופר בן נון, סמנכ"ל המו"פ אורון לביא והטכנולוג הראשי של החברה ירון גלולה. לבן נון יש ניסיון של יותר מעשר שנים בתחום הסייבר ושותפות בשני פרויקטים שזכו בפרס ישראל לביטחון.

 

רשמה כבר 20 פטנטים

 

המרוויחים העיקרים מהעסקה המסתמנת על פי רשם החברות הם זהר זיסאפל המחזיק בכ־18% ממניות החברה; שלושת המייסדים האחרים המחזיקים בכ־9% כל אחד; קרן ההון סיכון מאגמה ונצ'רס 12%; ענקית ציוד הרכב מאגנה שמחזיקה ב־8%; וורטקס המחזיקה בכ־7%. לפי רשם החברות, מושקעים בחברה באחוזים בודדים גם צבי נטע, מבעלי חברת מכשירי תנועה; אלייד החזקות, הבעלים של צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן; וסוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית פיאט.

 

 

 

הגיוס השני של החברה היה בשנת 2016 ובו גייסה החברה 26 מיליון דולר בהובלת מאגנה אינטרנשיונל (Magna International) - ענקית ציוד רכב מקנדה, חברת הביטוח הגרמנית אליאנץ ותאגיד הפיננסים היפני SBI. לחברה יש כמה בכירים במועצה המייעצת שלה (Advisory Board), בהם נדב צפריר, מייסד Team8 ומפקד 8200 לשעבר; רן אחיטוב, שותף בקרן ההון סיכון מאגמה ונצ'רס; וגיל אגמון מדלק מוטורס.

 

 

 

מרכז הפיתוח של החברה נמצא בקריית עתידים, תל אביב, ולחברה משרדים גם בדטרויט, עמק הסיליקון, שטוטגרט וטוקיו. לפי הדיווח של החברה, היא רשמה עד היום 20 פטנטים שונים. החברה גייסה לשורותיה כמה בכירים בתעשיית הרכב שעובדים ממשרדיה השונים בעולם. בין הבכירים הללו ניתן לציין את לאוורן סולה, בכירה ב־GM לשעבר המשמשת בתפקיד נשיאת צפון אמריקה בחברה; וד"ר מיכאל מולר, בכיר בדיימלר, המשמש כנשיא לאזור אירופה, המזה"ת ואפריקה בחברה.

 

 

 

הטכנולוגיה של ארגוס באה לתת מענה לאחת הבעיות הקריטיות של העולם העתידי של הרכבים המחוברים והאוטונומיים. רכבים אלה צפויים להיות מחוברים לרשת האינטרנט ולרשתות נתונים במגוון רחב של דרכים ובכך הם הופכים להיות פגיעים להאקרים. חברות סייבר כבר הראו בשנה האחרונה יכולות של השבתת רכבים מרחוק. החזון של החברה קיבל חיזוק בשנת 2015 כאשר חברת קרייזלר ביצעה ריקול ליותר ממיליון כלי רכב של החברה שהיו מחוברים בתוכנת Uconnect, שאפשרה לנוסעי קרייזלר לתקשר דרך הסמארטפון עם נוסעים אחרים ברכבי קרייזלר.

 

החברה גילתה פרצת אבטחה בתוכנה, שחשפה את הנוסעים לסכנה של השתלטות מרחוק על כלי הרכב. ארגוס, שהיתה בין הראשונות לאתר את הפגיעות של כלי הרכב, מציעה שכבת אבטחה למערכות התקשורת של המכונית, שמונעת מהאקרים מלשלוט במערכות קריטיות כבלמים, המנוע וההיגוי.

 

מחמאה יוקרתית

 

הטכנולוגיה של החברה עוקבת אחר תנועת הנתונים בתוך רשתות התקשורת של כלי הרכב ומאתרת חריגות שעשויות להעיד על ניסיונות פריצה. ניתן להטמיע את הטכנולוגיה בקלות בתוך קווי הייצור של המכונית, בלא צורך לבצע שינויים בשלדה ובמבנה המכוניות שישפיעו על עלות הייצור שלהן.

 

ב־2016 זכתה החברה להוקרה יוקרתית כאשר אחד המגזינים הבכירים לתחומה - "CIOReview" - בחר בה כאחת מ־20 החברות המבטיחות בטכנולוגיה לרכב.

 

אם העסקה תצא לפועל, תהיה זו רוח גבית נוספת לתעשיית הסייבר הישראלית. ב־2017 היו בישראל שתי עסקאות משמעותיות בתחום כשענקית אבטחת המידע האמריקאית סימנטק רכשה בשבוע אחד שתי חברות ישראליות. הראשונה היתה פיירגלאס שנמכרה ב־250 מיליון דולר ופיתחה טכנולוגיית בידוד תעבורת רשת לסוגיה. טכנולוגיה זו מתבססת על אתרים וירטואליים שבהם ניתן לגשת לתוכן ולטפל בו מבלי לחשוף את הרשת הארגונית למתקפות שמקורן במיילים, מסמכים וחומר אחר.

 

הרכישה השנייה היתה של חברת סקייקיור שנמכרה בכ־280 מיליון דולר. סקייקיור פיתחה טכנולוגיה להגנה על מכשירים ניידים מפני תקיפות האקרים. בתחילת השנה רכשה חברת פאלו אלטו את לייטסייבר הישראלית בכ־120 מיליון דולר. לייטסייבר פיתחה מערכת שמטרתה לנטר, לזהות ולהגן מפני פריצות אבטחה בארגונים בזמן אמת.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x