$
חדשות טכנולוגיה

ארה"ב: רגולטורים מנסים להסיר מגבלות מעל ניסויי רכב אוטונומי

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מעוניינת לשתף את חברות הרכב והטכנולוגיה בקביעת הכללים שיגבילו אותן בתחום הנהיגה העצמונית. זאת, על רקע חקיקה מתירנית בנושא, שתאפשר לחברות להעלות לכבישים עשרות אלפי מכוניות ללא נהג

יואב סטולר 13:2229.10.17

רגולטורים בארה"ב רוצים לתת גז בתחום המכוניות ללא נהג: הרשות הלאומית האמריקאית לבטיחות בדרכים הודיעה בסוף השבוע כי היא מחפשת דרכים נוספות להסרת מגבלות רגולטוריות בנושא.

 

 

 

לפי דיווח של רויטרס, מטרת הרשות היא להאיץ את הניסויים שנערכים בכלי רכב שכאלה בכבישים ציבוריים. בהודעה שפרסמה הסוכנות נכתב כי ברצונה "למצוא חסמים רגולטוריים מיותרים" שעומדים בפני מכוניות בעלות יכולות שליטה עצמית, "במיוחד אלו שאינן מצריכות נהג אנושי".

 

רכב אוטונומי של שברולט רכב אוטונומי של שברולט צילום: GM

 

 

זהו צעד נוסף שמתבצע בנושא, אחרי שורת הצהרות ותקנות מתירניות למדי שהועלו בארה"ב מצד רגולטורים בחודשים האחרונים. הרשות מעוניינת לקבל פניות, הערות ותלונות מצד תעשיית הטכנולוגיה והרכב, כדי להישען עליהן בקביעת סעיפים ותקנות בחוק הקיים. זהו צעד חשוב, אך יתכן שהיה עדיף לו היה מתבצע באופן בו לתעשיות תהיה פחות שליטה על ההגבלות שיוטלו עליהן. בנוסף, מעוניינת הרשות להאיץ הליכי חקיקה, ע"י דרבון חברי קונגרס בנושא.

    

בתחילת החודש אישרה ועדת הסנאט פה אחד את הצעת חוק שתתיר בחינה בהיקף נרחב של כלי רכב אוטונומיים בכבישי ארה"ב. לפי ההצעה, יוכלו החברות העוסקות במחקר ופיתוח המכונית העצמאית להסיע כ-25 אלף כלי רכב בכבישים ציבוריים בשנה הראשונה, כשבתוך שלוש שנים צפוי המספר לעלות עד ל-100 אלף. כמו כן, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תידרש לכתוב כללי קבע בתחום הנהיגה הממוחשבת בתוך עשור, תחת פיקוחו של הסנאט.

 

 

 

זאת, בעוד ישנם גורמים שטוענים שהשילוב בין מכוניות אוטונומיות לנהגים אנושיים בכבישים עלול לגרור תאונות דרכים - ולפי סקרים עדכניים, רוב הציבור האמריקאי כלל לא רוצה לראות מכוניות ללא נהג לצידו בכביש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x