$
מכשירים ומדריכים

פרשנות

בעיית הראייה של סנאפ

החברה השכילה להבין שלא די באפליקציית צ'ט כדי לעשות כסף גדול - והימרה על תחום המחשוב הלביש. ואולם, כישלון המשקפיים המצלמים של סנאפ עשוי לסמן את תחילת סופה

עומר כביר 11:3826.10.17

כמו אפליקציות רבות אחרות, גם סנאפצ'ט בנתה את המודל העסקי הראשוני על הצגת פרסומות. אך כבר בשלבי ההיערכות להנפקה היה ברור שזה לא יספיק. קהל היעד הנישתי וההגמוניה של גוגל ופייסבוק הפכו את מודל הפרסומות ללא יציב מספיק עבור חברת ענק.

 

 

הפתרון של המייסד והמנכ"ל אוון שפיגל החל במהלך מיתוגי: יצירת סנאפ כחברה האם של סנאפצ'ט והגדרתה כחברת מצלמה. בפועל, המהלך התבטא בהימור גדול על תחום החומרה באמצעות הקמת חטיבה ייעודית בשם סנאפ לאבס בהשקעה של מאות מיליוני דולרים.

 

משקפי סנאפ משקפי סנאפ

 

 

מוצר החומרה הראשון, משקפי השמש המצלמים ספקטקלס (Spectacles) שהחלו להימכר בנובמבר אשתקד, סימנו את הכיוון למוצרים העתידיים של החברה: קוליים וצעירים, היפסטריים ומוזרים.

 

התלהבות הציבור תודלקה בעזרת יצירת מחסור מכוון ומכירה דרך מכונות אוטומטיות. ההצלחה הראשונית דרבנה את החברה להגביר את הייצור ולהרחיב את פעילות החומרה, אבל אז המציאות טפחה על פניה. לפי דיווח של The Information, סנאפ הפריזה בהערכת מכירות המשקפיים ונתקעה עם מאות אלפי זוגות במחסנים. חמור לא פחות: לפי הביזנס אינסיידר פחות מחצי מהרוכשים המשיכו להשתמש בספקטקלס חודש לאחר הרכישה.

 

 

 

שני הדו"חות הרבעוניים של החברה לא הסבו נחת למשקיעים. אפשר היה לספוג את ההפסדים אם הם היו זורמים לבניית אפיקי הכנסה חדשים, אבל כישלון ספקטקלס מוכיח שלא זה המקרה. בעוד כשבוע תפרסם סנאפ דו"ח רבעוני שלישי. המשך המגמה וכשלונות החומרה עשויים לסמן את תחילת הסוף.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x