• תפריט
הייטק והון סיכון

INSPIRE

ממכנסיים מנגנים ועד מאבטח לרמקול: 11 המופלאים שעלו לגמר תחרות הסטארט-אפ המבטיח

אחד עשר סטארט־אפים עלו לגמר תחרות הסטארט־אפ המבטיח. מאבטחה עד שופינג, מבינה מלאכותית עד פרסום. קבלו את העולים לגמר הגדול

הגר רבט 11:3224.10.17

Keeperz

התוכנה שמונעת אלימות

 

החברה הירושלמית Keeperz פיתחה אלגוריתם שמזהה אלימות ברשת באמצעות מערכת מבוססת בינה מלאכותית. לקיפרס אפליקציה שמותקנת על המכשירים הסלולריים של הילדים וההורים ומדווחת להורים כשהילד נחשף לתוכן אלים באחת מאפליקציות המסרים המיידיים כמו ווטסאפ או פייסבוק. הייחודיות של הטכנולוגיה היא ביכולת להבין את ההקשר של ההודעה מהשיחה כולה, כדי להסיק האם זה תוכן אלים ומסוכן או ביטוי לא מזיק. האפליקציה רצה ברקע בצורה גלויה, אך הילד אינו יכול למחוק אותה מהמכשיר. כאשר מאותר איום, ההורה מקבל צילום מסך של ההתכתבות למכשיר הטלפון שלו עד 15 דקות לאחר שליחת ההודעה.

קיפרס קיבלה בעבר מענק מהאיחוד האירופי וגייסה מחברת BlueMinds האוסטרית ומחברת Longshot Capital. האפליקציה בעברית הושקה ביולי השנה וכבר יותר מ־10,000 משתמשים הורידו אותה בישראל.

 

שנת הקמה: 2016

מספר עובדים: 8

גיוסים: לא נמסר

מייסדים: דורון יעקובי, חנן ליפסקין, אריק בודקוב 

מימין: דורון יעקובי וחנן ליפסקין מימין: דורון יעקובי וחנן ליפסקין צילום: עמית שאבי

 

Cloud of Things

המערכת שתנחית אתכם על כל ענן

 

 

  

החברה מפתחת מערכת שליטה ובקרה למכשירי קצה, שמספקת ליצרניות פתרון מקצה לקצה לחיבור לרשת ותפעול מהיר, כמו גם חיזוי כשלים והוזלת עלויות התפעול הארגוניות. המערכת מאפשרת חיבור מהיר ומאובטח של כל מכשיר וסנסור לכל ענן ובכך מקנה ליצרניות גמישות לפתור ולהטמיע פתרונות טכנולוגיים. בעזרת המערכת חברות יכולות לנהל ולנטר כל מכשיר המחובר לרשת, גם כאשר מדובר בכמה מיליוני מכשירים כאלה.

 

בין לקוחות החברה, שהגיעה בשנה האחרונה למחזור מכירות של יותר ממיליון דולר, נמנות יצרנית מכשירי חשמל בריטית המשרתת יותר מ־400 אלף בתים ויצרנית ברזים חכמים.

 

שנת הקמה: 2014

מספר עובדים: 8

גיוסים: 1.5 מיליון דולר

מייסדים: אליאב גנסין (בצילום), דוד שוראקי  

 

 

Tailor Brands

התוכנה שתעצב לכם לוגו

 

 

 

טיילור ברנדס פיתחה טכנולוגיה מבוססת למידת מכונה לעיצוב לוגואים וקמפיינים פרסומיים עבור חברות ועסקים, תמורת דמי מנוי חודשיים שנעים בין 9.99 דולר ל-49.99 דולר בחודש.

 

בהתאם, השירותים שמציעה החברה נעים בין עיצוב לוגו בלבד למיתוג כרטיסי ביקור, מוצרי נייר ואפילו דף פייסבוק פייסבוק וקמפיין ברשתות חברתיות.

 

התהליך הוא כזה שבו המשתמשים מזינים את שם החברה את תחום העיסוק שלה ואת ערכיה בתהליך שנמשך כמה דקות, והאלגוריתם מנתח את כל הפרמטרים הללו ליצירת שפה גרפית מתאימה - ומציע בסופו של דבר כמה אפשרויות לבחירה.

 

האלגוריתם של טיילור ברנדס לוקח בחשבון עקרונות מתמטיים של אסתטיקה, אבל גם טרנדים עכשוויים או מאפיינים בולטים (כמו הלוגואים המוצלחים של החברות הבולטות בכל תחום). יכולת זו הושגה באמצעות הזנה של כמה מיליוני בריפים למערכת הלמידה הממוחשבת של החברה.

 

לפלטפורמה של החברה יש כיום יותר מ־2 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם והיא אחראית כבר על יותר מ־20 מיליון עיצובים. טיילור ברנדב מבקשת לתת מענה לעסקים שאינם יכולים להוציא מאות ואף אלפי דולרים על תשלום לחברת עיצוב מובילה.

 

שנת הקמה: 2014

מספר עובדים: 20

גיוסים: 5.1 מיליון דולר

מייסדים: יהלי סער, נדב שץ, תום להט  

 

 

MUGO

האפליקציה שתשמיע מוזיקה לכולם

 

 

  

אפליקציה לשיתוף מוזיקה במובייל שמאפשרת למשתמשים להאזין במשותף למוזיקה, גם אם הם אינם בעלי מנוי לאותו שירות מוזיקה או שאין ברשותם מנוי כלל.

 

החברה פיתחה את טכנולוגיית Live Share שעליה רשמה פטנט, שמאפשרת לכמה מאזינים להסתנכרן לאותה נקודה בשיר גם כשכל אחד מהם מאזין לה ממקור שונה.

 

בנוסף אפשר לעקוב אחרי משתמשים עם טעם מוזיקלי דומה, לשתף פלייליסטים, לנגן מוזיקה בהתאם למצב הרוח או לראות לאיזה מוזיקה מאזינים משתמשים באזורכם.

 

האפליקציה של מיוגו הושקה באוגוסט 2017 וצברה עד כה יקרוב למאה אלף הורדות. החברה חתמה כבר על מספר הסכמי שיתוף פעולה עם גורמים בתעשיית המוזיקה ונמצאת לקראת יציאה לארצות הברית.

 

שנת הקמה: 2016

מספר עובדים: 5

גיוסים: למעלה מ־1.5 מיליון דולר

מייסדים: אורי סגל, רומן סלוצקי, שי גולדברג  

 

 

KeyPodOn

החולצה שתצלם אתכם

 

 

  

החברה החיפאית הופכת בגדים לאינטראקטיביים בעזרת טכנולוגיה שניתן להטמיע בתהליך ייצור הבגד. המוצר של KeyPodOn יכול לכלול מספר משתנה של פעולות הנבחרות על ידי היצרן מתוך בנק אפשרויות בהתאם למטרות השימוש בבגד. יצרניות הביגוד יכולות להשתמש בנתוני המחשוב הלביש על מנת ללמוד על המשתמשים, כדי להציע להם שירותים נוספים או לתכנן למשל קמפיין פרסומי המבוסס על אופי השימוש שלהם בבגד.

 

המוצר של KeyPodOn מגיע בעלות בסיסית נמוכה במיוחד של דולר בודד לכרטיס נשלף בלתי כביס, ומשתנה בהתאם לפונקציות המוטמעות בו , כגון עמידות בכביסה או חיישני תנועה ומיקום.

 

ניתן לכלול בבגד פונקציות המיועדות לשימוש פנאי, כגון הפעלת המצלמה בסמארטפון, ניגון מוזיקה או צילום סלפי או אפשרויות לשימוש מקצועי בבגדי עבודה, כגון תקשורת ווקי־טוקי או כפתורי מצוקה.

 

שנת הקמה: 2015

מספר עובדים: 2

גיוסים: 60 אלף דולר מהמדען הראשי

מייסדים: רומן אלפרוביץ' (בצילום למעלה) ושרון גרינברג (בצילום למטה)   

 

 

Signifika

האפליקציה שמשדרגת אחרות

 

 

  

הוספת כלי נגישות לכל סוגי האפליקציות: Signifika פיתחה פתרון שניתן להטמיע בקלות ובמהירות על אפליקציות קיימות כדי להעניק להן פתרונות נגישות, כגון הגדלת הכתב והסימנים, ניגודיות גבוהה יותר, שינוי צבעוניות ועוד. בחברה מצאו שאפליקציות מובייל רבות אינן מותאמות לדרישות הנגישות הגבוהות ביותר ופיתחו פתרון שמתאים הן ל־ios והן לאנדרואיד, בעלות נמוכה למפתחי האפליקציות.

 

שיפור הנגישות של האפליקציה לא רק מגדיל את קהל המשתמשים של החברה, אלא גם מכין אותה לחקיקה חדשה בנושא בארצות הברית ובאירופה שקובעת תקנות חדשות בנוגע לנגישות ממשקים דיגיטליים.

 

שנת הקמה: 2017

מספר עובדים: 5

גיוסים: הון עצמי

מייסד: שרון אדן (בצילום)  

 

 

ShieldIoT

הטכנולוגיה שתשמור על המקרר

 

 

  

החברה פיתחה פתרון אבטחה לרשתות מכשירים מחוברים (אינטרנט הדברים) המוטמע ברמת היצרן, הן עבור מוצרים חדשים והן עבור מוצרים קיימים ואפשר להטמיע אותו ללא צורך בשינויים במכשיר. הפתרון של ShieldIoT חוסך ליצרניות המכשירים החכמים את הצורך להעסיק צוות אבטחה ברמת החברה, ומספק פתרון למגוון גדול של מכשירים משלל תחומים - ממכשור רפואי, דרך ערים חכמות ועד למוצרי צריכה. התוצאה היא זמן פיתוח קצר הרבה יותר עבור החברה ואפשרות לצאת לשוק במהירות. הטכנולוגיה מאפשרת זיהוי מוקדם של מתקפות סייבר ואיומים באמצעות ניטור המכשירים המחוברים לרשת וזיהוי שינויי התנהגות.

 

שוק המכשירים החכמים שמונה כ־8 מיליארד מכשרים בשנת 2017, צפוי לצמוח ל־20 מיליארד מכשירים עד 2020.

 

שנת הקמה: 2017

מספר עובדים: 5

גיוסים: סבב סיד

מייסדים: אודי סולומון (בצילום), אוהד לוין  

 

 

Shupperz

האפליקציה שעושה לכם קניות

 

 

  

אפליקציה שמחברת את המשתמשים לקניינים מקומיים ברחבי העולם ומאפשרת להם להזמין מוצרים ספציפיים ולתקשר עם הקונים בזמן אמת. לחברה קהילה גלובלית של קניינים שיכולים להציע את שירותיהם או להעלות תמונות של מוצרים שונים.

 

לאפליקציה שתי יכולות מרכזיות. הראשונה Windows Shupping, מאפשרת לקניינים המקומיים להעלות תמונות של מוצרים, והמשתמשים שמשוטטים באפליקציה יכולים לבקש מהם לרכוש אותם עבורם. אפשרות שנייה היא Wish Zone המאפשרת למשתמשים ליצור רשימות של מוצרים שמעניינים אותם. אלו יכולים להיות רשימות מפורטות כגון דגם ומידה של פרט מסוים. או רשימות כלליות כמו המתנות והמוצרים שהייתם רוצים לקנות.

 

האפליקציה של Shupperz הושקה באוגוסט השנה וכבר נעשה בה שימוש במהלך הלייבור־די האמריקאי.

 

שנת הקמה: 2016

מספר עובדים: 5

גיוסים: 1 מיליון דולר

מייסדים: טל רובינשטיין וציון שדה  

 

 

AbiliSense

התוכנה שקולטת קולות

 

 

  

החברה פיתחה טכנולוגיה המוטמעת במוצרי IoT שמאפשרת להם לתרגם צלילים להתרעות. היכולת, שמכונה ב־AbiliSense שמיעה חכמה, יכולה להשתלב בכל מוצר חכם המכיל מיקרופון ברמת היצרן או המפתח. במקביל החברה מציעה לאפליקציות המיועדות לצרכן עצמו, כמו כפתורי מצוקה למיניהם, את היכולת להשתמש בטכנולוגיה על מנת לתרגם אותם להתרעות לגורמי הצלה למיניהם. צליל הבכי של תינוק שנשכח ברכב, למשל, יהפוך להתרעה באפליקציה המותקנת אצל ההורה וקריאות מצוקה של אדם מבוגר שנופל בבית יהפכו לקריאה לשירותי החירום.

 

החברה עובדת כיום על כמה פרויקטים בתחום, בין השאר פרויקט רחב היקף בהודו לזיהוי מצבי מצקוה של נשים במרחב הציבורי ופרויקט בשיתוף עם החברה הכלכלית של הרצליה למניעת ונדליזם.

 

שנת הקמה: 2015

מספר עובדים: 5 בארץ, 3 במזרח אירופה

גיוסים: סיד של 400 אלף דולר

מייסדים: ארז לוגשי וקטרינה רוטנברג

 

 

 

Reporty

המצלמה שקוראת לאמבולנס

 

 

  

ריפורטי פיתחה פלטפורמה לשידור ודיווח במקרי חירום באמצעות חוכמת ההמונים. האפליקציה של החברה פועלת בדומה לשיחת טלפון לאחד ממוקדי החירום: עובר אורח שנתקל באירוע או בעיה (תאונת דרכים, תקלה חשמלית ועוד) מצלם ושולח תמונה או וידאו של המקרה באמצעות האפליקציה וזו שולחת אותה למוקד החירום המקומי בצירוף נתוני מיקום מדויקים. השימוש באפליקציה חינם והחברה גובה דמי שימוש חודשיים ממוקד החירום. בנוסף, האפליקציה מאפשרת להקים מעין רשת חברתית שמעדכנת את חבריה בכל פעם שאחד מהם מבצע פנייה למוקד חירום.

 

השירות של ריפורטי הותקן כבר במספר ערים בארץ ולחברה הסכם גם עם חברת מד"א. בין המשקיעים בריפורטי גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שהשקיע בה מיליון דולר ב־2016.

 

שנת הקמה: 2014

מספר עובדים: 50

גיוסים: 8.9 מיליון דולר

מייסדים: אמיר אליחי, אלכס דיזינגוף, יוני יטסון וליטל לשם

 

 

Museloop

התוכנה שמבקרת במוזיאון

 

 

 

סטארט־אפ שפיתח אפליקציה לליווי ביקורים במוזיאונים, ירידים ואפילו אתרים היסטוריים מסוגים שונים. עבור המבקרים מדובר באפליקציה שמציעה הדרכה, משחקים והסברים על התערוכות השונות, בעוד שעבור המוזיאונים עצמם זו דרך חדשה להכיר את קהל היעד שלהם ואת העדפותיו, וכך להגדיל את ההכנסות שלהם.

 

למוזיאונים חסרים כלים מבוססי נתונים שיאפשרו להם לשפר את חוויית הביקור אצלם, במיוחד במקרים של קהל כמו ילדים ובני נוער.

 

המוזיאון יכול לבנות את האפליקציה המתאימה לו באמצעות בחירה מתוך בנק משחקים מותאמים ותכנון סיור מותאם, למשל. מיוזלופ עבדו כבר עם עשרה מוסדות תרבות בעולם ויותר מ־10,000 הורדות של האפליקציה.

 

שנת הקמה: 2014

מספר עובדים: 5

גיוסים: 150 אלף דולר

מייסדות: קרן ברלר, נתלי הלף  

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x