שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

פייסבוק תתחיל לאפשר לאתרי חדשות לצרף מנויים בתשלום

הרשת החברתית תתחיל לבחון תכונה חדשה שתאפשר למו"לים לצרף מנויים בתשלום דרך האפליקציה שלה. בשלב ראשון תהיה התוכנית זמינה רק באנדרואיד. הסיבה: חילוקי דעות עם אפל

עומר כביר 20:0820.10.17

בשבועות הקרובים צפויה פייסבוק להתחיל לבחון תכונה חדשה שתאפשר לאתרי חדשות לצרף מנויים בתשלום דרך תוכנית Instant Articles של הרשת החברתית – כך לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל.

 

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג מייסד פייסבוק מארק צוקרברג צילום: גטי אימג'ס

 

לדברי מקור בעל ידע בנושא, בשלב הראשון תיפתח התוכנית למספר מוגבל של שותפים ותהיה זמינה רק באנדרואיד. זאת, לאור חילוקי דעות בין פייסבוק לאפל בשאלה האם אפל תקבל עמלה על כל מנוי שיצטרף. פייסבוק רוצה לאפשר למו"לים לשמור 100% מכל ההכנסות ממנויים, ואולם אפל דורשת לקבל 30% עמלה על כל מנוי, כפי שהיא מקבלת בכל מכירה שמתבצעת באפסטור או ב-iOS. שתי החברות עדיין מנהלות מגעים בנושא.

 

לפי דיווח קודם בוול סטריט ג'ורנל, התכונה החדשה פותחה בעקבות לחץ מצד המו"לים, שפייסבוק אחראית לחלק ניכר מהתעבורה שלהם. מו"לים מובילים דחקו בפייסבוק לשלב מנויים בתשלום ב־Instant Articles עוד לפני השקת התכונה. פייסבוק בחנו אז את האפשרות, ואולם הרעיון לא יצא לפעול מכיוון שהחברה לא רצתה להקים מחסומים נוספים בין המשתמשים לתוכן. ואולם, מאז גילו מו"לים רבים, שהכנסותיהם מפרסומות שמוצגות ב־Instant Articles (שמנוהלות על ידי פייסבוק שגם לוקחת נתח מההכנסות) נמוכות מפרסומות שמוצגות באתרים שלהם. זאת, בין השאר, בגלל מגבלה של פייסבוק על מספר וסוג הפרסומות שניתן להציג. פייסבוק, בתגובה, הסירה חלק מהמגבלות והחלה לבחון אפשרות למנויים בתשלום.

 

בשלב הפיילוט של המהלך פייסבוק תתנסה בחומת תשלום שתאפשר למשתמשים לצפות ב-10 כתבות בחינם בחודש. בנוסף, האתרים השונים יוכלו לבחור אילו כתבות יהיו מאחורי חומת התשלום ואילו יהיו זמינות בחינם. בעתיד, פייסבוק תשקול לבחון שימוש בכפתור הרשמה ייעודי. קבוצת האתרים הראשונה שתשתף במהלך תכלול אתרים של עיתונים מובילים: הוושינגטון פוסט, האקונומיסט, לוס אנג'לס טיימס, בולטימור סאן, טלגרף, בילד, דר שפיגל ועוד.

 

מפייסבוק נמסר בתגובה: "כמו במוצרים רבים שאנחנו בונים בפייסבוק, נבחן איך אנשים מגיבים לחוויה החדשה הזו ונעבוד עם השותפים כדי לנתח, ללמוד ולהשתפר לאורך זמן. אנחנו מקווים להרחיב את הניסוי לשותפים נוספים בעתיד".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x