שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הייטק והון סיכון

מנהל אלקסה שופינג בישראל: "אמזון תגייס פה 100 איש וזו רק ההתחלה"

אסף רונן, סגן נשיא באמזון האמון על יכולות הקניות של הסייענית החכמה, מספר על תוכניותיה של החברה לשוק הישראלי. בראיון ל"כלכליסט" סיפר על חשיבות המרכז החדש והסביר מדוע התרבות הארגונית של אמזון תפורה על העובד הישראלי לדעתו

מאיר אורבך 07:5216.10.17
אמזון עומדת להרחיב משמעותית את פעולתה בישראל; לאורך שנים רבות בהן שמרה ענקית הקמעונאות האמריקאית על עמימות לגבי נוכחותה בארץ (למעט הכרזות שנוגעות ל-AWS), חשף "כלכליסט" כי בקרוב ייחנך בישראל מרכז פיתוח של אלקסה שופינג בעזריאלי שרונה ובמתמ חיפה.

 

 

עתה מספר ל"כלכליסט" אסף רונן, סגן נשיא באמזון ומנהל אלקסה שופינג, על חשיבות המרכז החדש לחברה ועל עתידה של אמזון בישראל.

 

אסף רונן, סגן נשיא באמזון אסף רונן, סגן נשיא באמזון צילום: אוראל כהן

 

 

"הגעתי לישראל כדי לפתוח באופן רישמי ולהשיק את ההשקעה האסטרטגית של אלקסה שופינג כאן בישראל", אמר. "שכרנו שני מנהלים בכירים - יואל מארק שתקים צוות מחקר גלובלי עבור קבוצת אלקסה שופינג, ואייל איטח, שינהל את פעילות המהנדסים בישראל". מארק היא יוצאת יאהו ואילו איטח, כמו גם רונן עצמו, הוא יוצא מיקרוסופט.

 

רונן כיהן בתפקידים בכירים במספר חברות הייטק, ועתה מרכז את אלמנט הקניות של הסייענית הקולית הפופולרית של אמזון, רכיב שצפוי להיות מרכזי בחוויית הקניות העתידית בחברה.

 

"כיום יש רק למעטים עוזר אישי אנושי שיודע עליהם הכל ויכול לעשות קניות במקומם, לדעת מהן ההעדפות שלהם", הסביר. "אנחנו רוצים להעניק את החוויה הזו לכולם. דמיין שאתה קם בבוקר, מצחצח שיניים ונגמרה לך המשחה. הכי קל להגיד לסייען החכם והוא יטפל בזה בשבילך".

 

על פי הודעתה, צפויה אמזון להעסיק כ-100 עובדים בישראל, שיתחלקו בין שני המשרדים המרכזיים שלה, בחיפה ובתל אביב. עדיין לא ברור כמה עובדים ישבו בכל מרכז אך לפי הערכות, הצוות של מארק ימוקם בחיפה ואילו צוותו של איטח - בת"א.

 

"אנחנו נתחיל עם 100 עובדים. זו יוזמה אסטרטגית לאמזון וזו רק ההתחלה", אמר רונן. לדבריו, הפעילות בישראל תתמקד בשני תחומים, חיפוש אישי והבנת שפה טבעית.

 

"נמציא מחדש את תחום החיפוש", אמר. "אתה רוצה שהוא יביא לך את התוצאות הכי טובות, המותאמות לך באופן אישי לצרכי הרכישות. כדי להגשים את זה, אנחנו צריכים להתמודד עם אתגרי מחקר ואתגרים הנדסיים". סוגיית הבנת השפה הטבעית היא, לדברי רונן, הבסיס להבנת המשתמש ברמת המלל עצמו וברמת הניואנסים שעולים ממנו, יחד עם היכולת להגיב באותה השפה והסגנון.

 

תרבות שתפורה על ישראלים

 

כדי להסתער על השוק בישראל מתכוונת אמזון לקיים שני אירועים מרכזיים של גיוסי עובדים. לדברי רונן, הביקוש עצום ועומד מעבר לתוכניות של החברה, מה שהצריך ממנה למצוא אולמות גדולים במיוחד לקיום האירועים. "זה לא צעד טקטי עבור אמזון, אנחנו מאמינים בכישרון ובמה שאפשר להשיג כאן", אמר.

 

כשנשאל מתי תגיע אלקסה לזמינות מלאה בישראל, אמר שמדובר בעניין של זמן - אך לא חשף תאריך.

 

 

רונן יודע שתחרות קשה על כוח אדם טכנולוגי איכותי היא לא נחלת שווקי סיאטל וקליפורניה בלבד, ולכן מנסה להראות שאמזון מתאימה במיוחד לעובדים ישראלים: "התרבות של החברה נבנתה כאילו עבור ישראלים", אמר. "אנחנו רוצים בדיוק מה שמאפיין עובדים בארץ: אנשים שעושים דברים, לוקחים בעלות על משימות, בעלי עמוד שדרה וחושבים מחוץ לקופסה בדרך יצירתית. כישראלי, אני יכול להגיד לך שהחברה והתרבות שלה יגרמו לישראלים להרגיש בבית".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x