$
חדשות טכנולוגיה

יאהו: כל המשתמשים שלנו היו קורבנות לפריצת הענק ב-2013

מעדכון של ענקית הטכנולוגיה עולה כי שלושה מיליארד משתמשים בשירותיה בעולם היו חשופים לכשל האבטחתי שהסתירה החברה מלקוחותיה

שירות כלכליסט 11:3904.10.17

יאהו הודיעה אמש כי במהלך פריצת הענק ב-2013 לחשבונות המייל בחברה - כל לקוח בשירות שהפעילה החברה היה קורבן לפריצה.

 

מהעדכון של החברה עולה כי כשלושה מיליארד משתמשים ברחבי העולם היו חשופים לכשל האבטחתי שאותו הסתירה מלקוחותיה.

 

בשנת 2016, חשפה יאהו כי יותר ממיליארד מתוך שלושה מיליארד חשבונות היו מושפעים כנראה על ידי הפריצה. יאהו כללה את הממצאים בעדכון האחרון בדף עדכון האבטחה שלה, באומרו כי היא גילתה את הפער הרחב יותר באמצעות יכולת חדשה שהושגה במהלך השתלבותה של החברה בקונצרן התקשורת האמריקאי ורייזון. כמו כן, העידה החברה כי מומחים משפטיים חיצוניים סייעו בתגלית.

 

"חשוב לציין כי בכל הנוגע להודעה של יאהו בדצמבר 2016 על הפריצה וגניבת הפרטים שאירעה באוגוסט 2013, כי יאהו פעלה להגן על כל החשבונות. החברה דרשה מכל המשתמשים שלא שינו את הסיסמאות שלהם מאז הגניבה לעשות זאת. כמו כן, יאהו ביטלה את שאלות האבטחה הלא מוצפנות, כך שלא ניתן להשתמש בהן כדי לגשת לחשבון", אמרה מפעילת שירות הדואר אלקטרוני.

 

 

יאהו. שלושה מיליארד משתמשים היו חשופים לכשל האבטחה יאהו. שלושה מיליארד משתמשים היו חשופים לכשל האבטחה צילום: בלומברג

 

יאהו הודיעה כי היא תתחיל להתריע בפני בעלי חשבונות אשר לא עודכנו ב-2016 כי משתמשי המייל שלהם נפלו קורבן למתקפה.

 

בשנת 2013, פרצת אבטחה אפשרה לתוקפים לגנוב כתובות דוא"ל, סיסמאות, תאריכי לידה, מספרי טלפון ועוד. החקירה החדשה הצביעה על כך שמידע גנוב לא כלל סיסמאות בטקסט ברור, נתוני כרטיס תשלום או מידע על חשבונות בנק.

 

בחודש שעבר פורסם כי הצרות שהיוותה הפריצה ליאהו רחוקות מלהתסיים. שופטת פדרלית בקליפורניה אישרה חמש בקשות לתביעות ייצוגיות נגד החברה. הבקשות הוגשו ב-2016, על רקע אחריות החברה לשלוש פריצות לשרתיה.

 

ורייזון, שרכשה את יאהו בשנה שעברה בכ-4.76 מיליארד דולר, ניסתה למנוע את אישור התביעות במטרה להימנע מתשלום פיצויים והוצאות משפטיות. ורייזון עצמה דווקא יצאה נשכרת מהפריצה האחרונה ליאהו: היא ארעה זמן קצר לפני העסקה והשפיע על סכום הרכישה לטובת הקונה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x