$
הייטק והון סיכון

זייטגולד הישראלית-גרמנית גייסה 10 מיליון יורו

החברה פיתחה פלטפורמה לניהול פיננסי של בתי קפה, מסעדות, קמעונאים קטנים ובעלי מקצוע, שנועדה להקל על טיפול בחשבוניות, משכורות ועוד. את סבב הגיוס הובילה קרן באטרי והשתתפו בו משקיעי החברה הקיימים, בראשות הולצבריק קפיטל

מאיר אורבך 10:1513.09.17

חברת הסטארט-אפ הישראלית-גרמנית זייטגולד (Zeitgold) גייסה 10 מיליון יורו בהובלת קרן הון הסיכון באטרי ונצ'רס. בסבב השתתפו שאר משקיעי החברה בראשות קרן ההשקעות הגרמנית הולצבריק קפיטל.

 

 

בפברואר השנה חשפה החברה את הגיוס הראשון שלה של כ-4.2 מיליון יורו מאותם משקיעים. הסבב החדש נועד להאיץ את פעילות הפיתוח והמכירות של החברה. הפעילות העסקית שלה מנוהלת כיום מברלין ואילו מרכז הפיתוח שלה יושב בישראל.

 

החברה הוקמה על ידי שטפן ישוניק ויאן דיפן, שהקימו בעבר את סטארט-אפ הפינטק SumUp, וקובי אלדר הישראלי. החברה מציעה פתרון לניהול פיננסי של בתי קפה, מסעדות, קמעונאים קטנים ובעלי מקצוע. המוצר מאפשר לבעל העסק לבצע את המטלות של ניהול ספרים, משכורות, תשלום חשבוניות, גבייה ותיאום עם רואי חשבון.

 

יאן דיפן, קובי אלדר ושטפן ישוניק יאן דיפן, קובי אלדר ושטפן ישוניק

 

 

בשיחה עם "כלכליסט" סיפר אלדר: "לאחרונה פתחנו בישראל את מרכז הפיתוח שכולל כיום חלק גדול מעובדי החברה הישראלים שעבדו בברלין וחזרו לארץ. כיום אנחנו מעסיקים עשרה עובדים במרכז, ונגדיל אותו בחודשים הקרובים וכן את הצוות שלנו בגרמניה. אם עד עכשיו עסקנו בפתרונות שבעיקר חוסכים כסף לעסק, הרי שהבנו שאנחנו יכולים לעשות הרבה יותר מזה - ולהציע שירותי ערך מוסף לחברות שאיתן נעבוד. השנה נתמקד בפעילות בגרמניה, אבל החל מהשנה הבאה נתרחב באגרסיביות לכל אירופה".

 

לדברי איציק פרנפס, שותף בקרן הון הסיכון באטרי ונצ'ר: "החברה מפתחת פתרונות טכנולוגים בשוק שעד היום לא היו לו כל פתרונות כאלו. מאוד התרשמנו מיכולות הצוות להגיע לפתרון שלהם במהירות רבה".

 

 

 

בשיחה שעשה לרגל ההשקעה הראשונה בחברה, סיפר אלדר על האופן שבו מתנהלת זייטגולד מול העסקים הקטנים. "הלקוח פשוט מניח את כל המסמכים של העסק בקופסה פיזית שנמצאת בעסק ונאספת על ידי שליח פעם בשבוע. אנחנו בעצם מחלצים את כל המידע מהמסמכים הפיזיים ומארגנים את כל נקודות המידע כך שייצגו בצורה מהימנה את כל הפעילות העסקית - כל זה ללא שום תיוג או קבלת מידע נוסף מבעל העסק. צורת העבודה הזו מקלה מאוד על הלקוח, אבל יוצרת אתגר טכנולוגי משמעותי מאוד כי כל התובנות והקשרים בין המסמכים מתבצעים על ידי ניתוח של מכונה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x