רשת חברתית חדשה יודעת אם אנשים מחייכים כשהם רואים אותך
הכירו Polygram, רשת חברתית טרייה שמפעילה טכנולוגיית זיהוי פנים כדי לקלוט רגשות של משתמשים ולהפוך אותם לאמוג'י בזמן אמת. בעזרת הטכנולוגיה, מקווה החברה הצעירה לפרוץ לזירה שנשלטת בידי פייסבוק וסנאפ
- בכיר פייסבוק: "אנחנו סוגרים מיליון חשבונות מזויפים בכל יום"
- #מזל טוב: ההאשטאג חוגג 10
- לינקדאין תאפשר לבוס לדעת מתי אתה מסתובב שם ומחפש עבודה
פוליגרם, שגייסה עד כה רק 1.2 מיליון דולר בסבב סיד, בנתה אפליקציית שיתוף תמונות וסרטונים. כשמשתמש מסתכל על תוכן שהועלה קופצת מסגרת שמזהה את הפנים שלו ומתאימה אימוג'י לפי הרגש המובע.
האימוג'י משתנה בזמן אמת תוך כדי שהמשתמש משנה את הבעת הפנים שלו, כך למשל החיוך גדל או גבות מתרוממות. לאחר שנבחר האימוג'י ונשלח כתגובה, מעלה התמונה או הסרטון יוכל לראות את מגוון התגובות מבלי לדעת מי הגיב כיצד, אך בפילוח דמוגרפי, גיאוגרפי ומגדרי. בצורה זו, יכולים משתמשים לדעת כיצד הגיבו אחרים כשראו תמונות וסרטונים שלהם.
בפוליגרם אף פיתחו כלי טשטוש כדי למנוע צילום מסך של תמונות שונות ושמירה על פרטיות. אם תוגדר כך התמונה מראש היא תשותף מכוסה במסך מעורפל ומשתמשים יאלצו לחשוף אותה בפעולה הדומה לניקוי אדים מחלון מכונית.
הרשת החברתית, שבינתיים הושקה רק למשתמשי iOS, מצוידת בטכנולוגיית מציאות מוגברת ומאפשרת הוספת פילטרים שונים לתמונות והסרטונים. בפוליגרם מקווים ככל הנראה כי האפליקציה תצליח לצבור פופולריות מספקת כדי להיהפך למוצר מכניס. עם זאת, המציאות מלמדת כי חברות קטנות שמנסות לחדור לעולם הצפוף של המדיה החברתית מתקשות לעשות זאת.
ניתן רק לשער שאם הקהל יגלה עניין בפוליגרם לא יעבור זמן רב עד שפייסבוק וסנאפצ'ט המתחרות יעתיקו את הטכנולוגיה. פריאר גנזפרי (Ghazanfari) מייסד שותף של פוליגרם אמר בראיון למגזין techcrunch כי בחברה רוצים למשוך משתמשים לפלטפורמה בעזרתם של סלבריטאים שונים שיגויסו לרשת. "יוצרי תוכן מסוג אלו הם החמצן במערכת האקולוגית הזו. יש לנו שירות עבור אלו במשרה מלאה".