$
חדשות טכנולוגיה

הסייען החכם של גוגל: קלף מנצח במלחמה של וולמארט ואמזון

עסקת אמזון-הול פודס מהווה איום משמעותי על וולמארט. כדי להתמודד עמו, חברה לגוגל; וביחד יוכלו השתיים להשתמש בכלי הפעלה קולית שצפויים להעצים אותן בשוק הקניות ברשת ובחנויות פיזיות כאחד

עומר כביר 12:5324.08.17

רכישת רשת המזון האורגני הול פודס בידי ענקית המסחר המקוון אמזון הכניסה את וולמארט ללחץ. רשת הקמעונאות הגדולה ביותר בארה"ב כבר מובסת במכירות באינטרנט, וכעת אמזון פולשת לה גם למגרש הביתי של החנויות הפיזיות.

 

 

השבוע הגיעה התגובה בדמות שיתוף פעולה נרחב עם גוגל, שמתחרה ראש בראש בקלף המנצח של אמזון: הרמקולים החכמים מבוססי הסייעת החכמה אלקסה. החל מסוף ספטמבר הקניון המקוון של גוגל, גוגל אקספרס, יתחיל להציע מאות אלפי מוצרים של וולמראט. זו תהיה הפעם הראשונה שוולמארט תמכור ברשת מחוץ לאתר הבית שלה.

 

וולמארט בקניון המקוון של גוגל וולמארט בקניון המקוון של גוגל

 

 

במקביל, הסייען החכם גוגל אסיסטנט - שזמין גם במכשירי אנדרואיד וגם ברמקולים החכמים גוגל הום - יאפשר לצרכנים לבצע קניות באמצעות פקודות קוליות ולנהל רשימות אוטומטיות של מוצרים שהם מזמינים דרך קבע. בתחילת 2018 יורחב שיתוף הפעולה ויכלול אפשרות לאסוף הזמנות בסניף המקומי של וולמארט ולבצע משלוחים של מוצרי מזון טריים.

 

שיתוף הפעולה דומה במובנים מהותיים רבים לעסקת אמזון-הול פודס: איחוד בין טכנולוגיות מתקדמות, מערך לוגיסטי משומן ופריסת סניפים רחבה שיוצר שלם שגדול מסך חלקיו. גוגל מקווה שהמהלך יזניק את מאמצי המסחר המקוון שלה שעד כה לא ממש התרוממו. בוולמארט בונים על כך שהטכנולוגיות של גוגל יאפשרו להתחרות טוב יותר באמזון ברשת, ואולי גם יקשו עליה בעולם הפיזי.

 

 

 

ספק אם שיתוף הפעולה הזה ידיח את אמזון מכסאה כמלכת המסחר המקוון, אבל אם הוא יצליח להוליד מספר 2 חזק שימתן במשהו את ההגמוניה שלה, נוכל להגיד דיינו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x