$
חדשות טכנולוגיה

מכירות מחשבים בישראל: לנובו במקום הראשון, אחריה אסוס

ברבעון הראשון של 2017 חלו שינויים בולטים בטבלת מכירות המחשבים בארץ, כשאסוס עקפה את HP והציגה קצב צמיחה מפתיע. לנובו מחזיקה בכ-30% מהשוק המקומי, בעוד מתחרתה הגדולה HP ירדה ל-24%

רפאל קאהאן 15:1015.08.17
לנובו חוזרת לעמדת ההובלה של שוק המחשבים הניידים הישראלי ברבעון הראשון של השנה. על פי נתונים שהגיעו לידי "כלכליסט", החברה הסינית החזיקה ברבעון הראשון כ-30.2% מהשוק. במקום השני נמצאת אסוס שמחזיקה ב-26% מהשוק והצליחה לדחוק את HP למקום השלישי (24%).

 

 

המקומות הרביעי והחמישי שייכים ל-Dell ולטושיבה בהתאמה. מצבה של Dell בעייתי והיא ירדה לכ-14.3% נתח שוק, עם זאת מדובר בשיפור של 0.3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. 

 

לפטופ ה-X1 של לנובו לפטופ ה-X1 של לנובו צילום: ניצן סדן

 

טושיבה מראה סימנים ראשונים של התאוששות עם 2% מהשוק בהשוואה ל-1.7% ברבעון הקודם ו-1.8% ברבעון המקביל אשתקד. היצרנית היפנית עדיין לא הצליחה לשחזר את הישגיה בשוק הישראלי מלפני שנתיים: ב-2015 הוערכו מכירותיה ב-8% מהשוק.

 

למרות שהמספרים מחזירים את לנובו למקום הראשון, המנצחת הגדולה היא אסוס - שהציגה קצב צמיחה מפתיע של 30% בהשוואה לרבעונים קודמים. מדובר בהתאוששות מזהירה לחברה, שסבלה בשנים האחרונות מירידה במכירותיה בשל טענות על בעיות שירות. ניכר שהנציגות הישראלית הצליחה לשפר את המצב - מה שהוביל לצמיחה, ביחד עם תמחור נגיש וליין מוצרים מעניין. למרות שנדחקה למקום הרביעי, Dell שומרת על יציבות ולא מתרחקת יותר מדי מהמספרים שאפיינו אותה בשנים האחרונות בארץ.

 

לפטופ UX430 של אסוס לפטופ UX430 של אסוס צילום: ניצן סדן

  

נתון מעניין נוסף הוא שלראשונה העמידו היצרניות יותר מחשבים למכירה ביחס לרבעונים מקבילים בעבר. לא ברור מה מניע את הדרישה הזו: יתכן שהסיבה רצון המשתמשים לשדרג את המחשב לווינדוס 10, בשילוב עם הירידה בגיל המשתמשים הראשונים, אשר מוביל הורים לקנות לפטופ לכל אחד מילדיהם כבר מגיל בית הספר היסודי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x