$
הייטק והון סיכון

AppCard של יאיר גולדפינגר ועמיחי אורן רכשה את פרולוג'יק האמריקאית

שתי החברות פועלות בתחום מועדוני הלקוחות. לדברי מייסדי AppCard הרכישה תהפוך את החברה לשחקן הדומיננטי בתחום הסופרמרקטים הקטנים והבינוניים. העסקה מוערכת ב־10 מיליון דולר

מאיר אורבך 07:0613.08.17

אפקארד (AppCard) הישראלית שייסדו יאיר גולדפינגר ועמיחי אורן רכשה את חברת פרולוג'יק האמריקאית. שתי החברות פועלות בשוק הטכנולוגיות לשימור לקוחות ותפעול מועדוני לקוחות. מועדון הלקוחות של אפקארד מאפשר לרשתות קטנות ובינוניות להציע ללקוחות מבצעים המבוססים על דפוסי הקניות שלהם גם בעסקים אחרים, בשעה שפרולוג'יק מתמחה בסופרמרקטים בסדר גודל בינוני וקטן. החברות לא התייחסו לסכום הרכישה אך לפי ההערכות מדובר ב־10 מיליון דולר במזומן.

 

"העסקה מהווה עבורנו גידול לא אורגני, מביאה לנו יותר מ־800 חנויות שפרולוג'יק מנהלת עבורן מועדוני לקוחות וקופונים והופכת אותנו לשחקן המשמעותי בתחום הסופרמרקטים הקטנים והבינוניים", אמר אורן ל"כלכליסט". "הרכישה מוסיפה לנו נדבך טכנולוגי חשוב ותוך מספר חודשים נייצר גוף טכנולוגי ואופרטיבי מוביל".

 

יאיר גולדפינגר מייסד AppCard יאיר גולדפינגר מייסד AppCard צילום: חנוך גריזינסקי

 

המערכת של אפקארד פותחה במשך שש שנים ולדברי אורן מספקת יכולות שימוש דאטה שמקלים על העבודה מול הלקוחות: "אנחנו יודעים מתי לפנות ללקוח ואיזו הצעה להציע לו", הוא אומר. "פרולוג'יק תאפשר לנו לקצר טווחים באחד השווקים שהכי מעניינים אותנו. התחלנו פעילות עסקים רבה בתחום זה, אנחנו מנהלים פעילויות למספר סופרמרקטים, חלקם באזור לוס אנג'לס. הרכישה תקצר לנו זמן עבודה רב".

 

"אנחנו נרגשים לרכוש את פרולוג'יק ולצרף את הצוות שלנו אליה", אמר גולפינגר, שמשמש כמנכ"ל החברה. "חיבור החברות ייצור חברה מובילה בתחום מערכת שימור הלקוחות מבוססות המידע לסופרמרקטים, שתעניק ללקוחות שלנו יכולת להתחרות בהצלחה בשווקים שלהם".

 

אפקארד מעסיקה 50 עובדים, מהם 20 ברמת השרון היתר בניו יורק ומספר עובדים נוסף בווינה. לפרולוג'יק כ־45 עובדים. אורן מנהל את המרכז של אפקארד בישראל ואחראי לצד התפעולי בשעה שגולפינגר מנהל את הפעילות העסקית. עד כה גייסה החברה 26 מיליון דולר בהובלת פאונדרס פאנד של פיטר ת'יל, מייסד יאהו ג'רי יאנג, חברת ההשקעות Innovation Endeavors וקרן PLDT Capital.

 

מועדון הלקוחות של אפקארד פונה לעסקים קטנים ובינוניים בארה"ב ובקנדה. עסקים אלו הם לרוב רשתות בעלות מספר סניפים שנע בין מספרים בודדים לכמה עשרות, ומגלגלות בין מאות אלפי למאות מיליוני דולרים. מועדוני הלקוחות של רשתות אלו מוגבל לרוב לסניפיהן בלבד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x