שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הייטק והון סיכון

Oryx Vision גייסה 50 מיליון דולר

החברה פיתחה טכנולוגיית ראיית מכונה ייחודית עבור מכוניות אוטונומיות - תחום חיוני במיוחד בתעשיית הרכב העצמוני, שצובר תאוצה בעולם. את סבב הגיוס הובילו הקרנות ת'ירד פוינט ו-WRV

מאיר אורבך 16:0308.08.17

תחום הרכב האוטונומי לוהט: אוריקס ויז׳ן (Oryx Vision), שמפתחת טכנולוגיות LIDAR לראיית מכונה עבור מכוניות אוטונומיות, הודיעה היום (ג') על השלמת גיוס של 50 מיליון דולר במסגרת סבב שני. את הגיוס הובילו הקרנות ת׳ירד פוינט ו-WRV, והשתתפו בו גם קרן ההשקעות של קבוצת יוניון בהובלת ג׳ורג׳ חורש והמשקיעים הקיימים, בסמר, מניב וטראקס. 15 חודשים בלבד אחרי סיבוב הגיוס הראשון של החברה, הסיבוב השני מביא את סך הכסף שהושקע בה ל-67 מיליון דולר.

 

אוריקס מפתחת מערכת LiDAR שמבוססת על טכנולוגיית חיישני אור. להבדיל מפתרונות אחרים, המערכת מאפשרת גילוי מלא ואינה מכילה חלקים נעים, מה שמאפשר להשיג את כל דרישות הביצועים המחמירות של כלי הרכב האוטונומיים במערכת פשוטה כמו מצלמה דיגטלית. בישראל פועלת חברה נוספת בשם אינוביז, המציעה פתרון משלה, המתבסס על טכנולוגיה שונה. מדובר בתחום חיוני עבור כל מפתחת רכב אוטונומי: תביעת הענק של גוגל נגד אובר על גניבת פטנטים עוסקת רובה ככולה בנושא הזה.

 

 

דוד בן-בסט ורני וליגשטיין, מייסדי החברה דוד בן-בסט ורני וליגשטיין, מייסדי החברה

 

 

אוריקס ויז׳ן הוקמה ב-2009 על ידי דוד בן-בסט, פיתח את טכונולוגיית חישת האור העומדת מאחורי המערכת במשך שש שנים. בסוף 2015 הצטרף אליו היזם הסדרתי רני ולינגשטין כמייסד. ולינגשטיין מוכר כאחד משני היזמים שעמדו מאחורי חברת אינטוסל שנמכרה לסיסקו ב-2013 תמורת 475 מיליון דולר אחרי שגייסה 6 מיליון דולר בלבד. בשיחה עם "כלכליסט" אמר ולינגשטיין שאחרי אינטסל הוא נשאר מספר שנים בסיסקו כדי לראות איך ארגון גדול עובד וכשסיים שם חיפש את האתגר הבא. "הבנתי שזה חייב להיות אתגר משמעותי עם טכנולוגיה עמוקה. אוריקס ותפיסתה המיוחדת התאימה לי מאוד", הוסיף.

 

החברה מעסיקה צוות של פיזיקאים, מהנדסי אופטיקה, מתכנני אנטנות, מפתחי תוכנה ומומחי עיבוד אותות. אוריקס משתמשת בשירותי המעבדה הננו-טכנולוגית של אוניברסיטת בר אילן, ממנה בגרו כמה מהמפתחים המובילים בחברה.

 

ראייה באמצעות לייזר

 

כלי רכב אוטונומיים משתמשים ב-LIDAR (מערכת מבוססת לייזר לזיהוי וגילוי מרחק) כדי ליצור תמונה תלת ממדית של המרחב סביבן. הן עושות זאת על ידי שליחת אותות לייזר וזיהוי האותות החוזרים מהעצמים השונים. בעוד שכל מערכות הלידר האחרות מגלות את האותות החוזרים באמצעות תאים פוטואלקטריים שמזהים את רמת האנרגיה של חלקיקי האור (פוטונים), המערכת של אוריקס משתמשת באנטנות מיקרוסקופיות עשויות סיליקון כדי לזהות את התדר שלהם.

 

היכולת הזאת נותנת למערכת יכולת גילוי טובה יותר, מחסנת אותה מפני הפרעות של אור השמש ולידרים אחרים, ומאפשרת לה להפיק עבור כל נקודה בתמונה ולא רק מידע על המרחק שלה מהסנסור - אלא גם את המהירות והכיוון שלה. רמת ביצועים שכזו היא הכרחית כדי לאפשר נהיגה אוטונומית, ואף פתרון לא השיג אותה עד כה.

 

 

עובדי החברה עובדי החברה

 

 

אוריקס תשתמש בכספי הגיוס להאיץ את פעילות הפיתוח שלה ולהרחיב את יחסיה המסחריים עם יצרני כלי רכב, הספקים הראשיים שלהם ויצרני טכנולוגיות שונות. בשנה האחרונה הדגימה החברה את היכולות הטכנולוגיות הייחודיות של המערכת ובחצי השני של 2018 מצפה אוריקס למסור מערכות חיישנים לבדיקה על גבי כלי רכב.

 

רוברט שוורץ, שותף מנהל, ת׳ירד פוינט וונצ׳רס, אמר: ״זה נדיר למצוא חברה שממציאה טכנולוגיית יסוד חדשה לגמרי וגם מפתחת פתרון מוצרי עם משמעויות מסחריות דרמטיות. אוריקס עושה את שני הדברים. המייסדים והצוות הרשימו אותנו ביכולתם להוציא לפועל חזון שאפתני להוביל את אחד השווקים המסעירים ביותר של ימינו״.

 

ליפ בו טן, שותף מנהל, WRV, הוסיף: ״אוריקס מתמודדת עם אתגר הלידר על ידי חדשנות של בסיס המערכת עצמה - חיישן האור. כמשקיעים המתמחים בחומרה ובמוליכים למחצה, הבנו את המשמעויות המהפכניות של הטכנולוגיה הזו. אנחנו מאמינים שמערכת מבוססת סיליקון, ללא כל חלקים נעים, תהיה חיונית ליצירת לידר בעל ביצועים גבוהים ויכולת לעבוד על גבי כלי רכב. החדשנות של אוריקס מאפשרת זאת״.

 

אדם פישר, שותף בקרן בסמר, אמר: ״בשנה שחלפה אוריקס קיימה הרבה מההבטחה הטכנולוגית שראינו בה כשהשקענו לראשונה בחברה. במהלך זמן זה, התחום הפך חם מאוד, כששחקנים רבים הבינו שראיית עומק אקטיבית תהיה חיונית עבור נהיגה אוטונומית ושהפתרונות הנוכחיים רחוקים מהביצועים הנדרשים".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x