• תפריט
אינטרנט

גוגל לוקחת אחריות: תילחם בהפצת תכני טרור ואלימות ביוטיוב

ענקית הטכנולוגיה מודה שלא עשתה די כדי למנוע הפצת סרטוני ארגוני טרור בשירותיה השונים - ועורכת רפורמה: היא התחילה להשתמש בטכנולוגיה חדשה לזיהוי סרטוני טרור ולא תאפשר למעלי תוכן גזעני לקבל כסף ממפרסמים

ויקי אוסלנדר 11:2219.06.17

גוגל לוקחת אחריות: ענקית הטכנולוגיה תנסה להילחם בשימוש לרעה בפלטפורמות שלה להפצת תכני טרור ואלימות קיצוניים. בפוסט שפרסם קנת' ווקר, היועץ המשפטי של גוגל, תוארו ארבעה צעדים חדשים בהם תנקוט החברה כדי להילחם בתופעות אלו.

הפוסט מתחיל בהודאה כי על גוגל לעשות הרבה יותר ממה שעשתה עד כה - ומהר ככל הניתן. ווקר ציין כי החברה מעסיקה היום אלפי עובדים ברחבי העולם ופיתחה טכנולוגיה שאמורים לסקור ולווסת תוכן ולמנוע שימוש לרעה בפלטפורמות של גוגל. למרות התיאור הכוללני, בפועל הפוסט מתייחס רק לצעדים שעוסקים ביוטיוב.

 

יוטיוב מאפשרת לכל מי שרק ירצה להעלות סרטונים, אפשרות שהפכה את הפלטפורמה לפופולרית - גם בקרב קבוצות טרור למיניהן, שיכולות להגיע באמצעותה לקהלים חדשים.

 

מתוך סרטון דאעש שעלה ליוטיוב מתוך סרטון דאעש שעלה ליוטיוב

 

לנתק את המחבלים מהמפרסמים

 

בין הצעדים החדשים שתנקוט בהם גוגל היא שיפור הטכנולוגיה שמזהה תכנים הקשורים לטרור - משימה לא פשוטה בעולם שמוצף בחדשות על התקפות מחבלים. אותה טכנולוגיה אמורה להצליח להבחין בין תוכן מקורי וחדשות, ולפי ווקר עשתה זאת עד כה בהצלחה עם הסרת כ-50% מתכני טרור בחצי השנה האחרונה לבדה.

 

עם זאת, ווקר מודה כי האמצעים הטכנולוגיים הקיימים היום חייבים את כוח הבחינה האנושית כדי להגיע לשיעורי הצלחה גדולים ומדויקים יותר. לכן, המהלך השני של גוגל הוא הגדלת מספר המומחים העצמאיים שיסייעו לה בזיהוי תכנים בעיתיים. בגוגל מתכננים להוסיף 50 ארגונים לא ממשלתיים לתוכנית "Trusted Flagger" ולעזור במימון פעילותם, זאת בנוסף ל-63 הארגונים שכבר לוקחים בה חלק.

זירת קידום מרכזית עבור מחבלים. יוטיוב זירת קידום מרכזית עבור מחבלים. יוטיוב צילום: pixabay.com

 

הצעד השלישי של גוגל הוא מעין סנקציה כלכלית שתשית החברה על סרטונים שלא מפרים בצורה ברורה את מדיניות החברה,ף כמו תוכן גזעני או שמעודדים אלימות דתית, ומנצלים את התחום האפור. גוגל תוסיף אזהרות על סרטונים מסוג אלו, הם לא יוכלו לקבל כסף ממודעות או המלצות או תגובות ממשתמשים. מהליכים אלו צפויים להקטין משמעותית את החשיפה של הסרטונים תוך שמירה על זכותם להביע את דעתם.

 

אולי מפתיע לא פחות הוא הצעד האחרון והאקטיבי ביותר של גוגל ליצור שינוי. החברה צפויה לצאת בתוכנית חדשה להרפות את ידיהם של ארגוני טרור לגייס טירונים חדשים לשורותיהם. גוגל מתכננת לעשות זאת באמצעות הפניות למודעות עם סרטונים שמטרתם לנסות לשנות את דעתם של המגויסים הפוטנציאלים.

 

שינוי מבורך

 

אך שתוכן הפוסט הוא לכאורה חברתי, הוא הופיע לראשונה בפיננשל טיימס, מה שאולי מלמד על האינטרסים שמנחים את גוגל במהלכים הללו. החברה החלה לפעול נגד הפצת התוכן האלים בלחץ חיצוני: היא היתה חייבת לעשות מעשה אחרי שמפרסמים בכל העולם החליטו לפתוח בחרם נגד החברה ומחוקקים ברחבי אירופה קראו לחברות לפעול ליישום טכנולוגיה שתסייע בזיהוי, הסרה ומניעת הפצת תוכן קיצוני באתרים השונים.

 

ואולם, כל שינוי שיהיה הוא לטובה; חברות טכנולוגיה מחזיקות את הכוח הכלכלי והחברתי הגדול בעולם, עם יכולת להפיץ מסרים שגדולה יותר מכל חברת תקשורת מסורתית או מדינה. הרגולציה עצמית שכופה על עצמה כעת גוגל, יכולה להביא לשינוי כלשהו ביכולות ארגוני טרור להוציא אל הפועל את המטרות שלהם.

בטל שלח
    לכל התגובות