$
מכשירים ומדריכים

מנכ"ל אפל נצפה עונד שעון חכם חדש, לשימוש רפואי

לא על האפל ווטש לבדו: טים קוק צולם כשעל ידו שעון ניסיוני לשימושים רפואיים, שמטרתו לנטר את רמת הגלוקוז בדם עבור חולי סוכרת ומחלות נוספות. האם פיתוח זה יוכל להעיר מתנומתה את קטגוריית המחשוב הלביש?

ויקי אוסלנדר 14:5521.05.17
מנכ"ל אפל טים קוק נצפה עונד שעון חדש מבית הייצור של אפל למדידת רמת הגלוקוז בדם. השעון, שעדיין בשלבי בטא, מבוסס על הטכנולוגיה הקיימת בשעונים החכמים של אפל שנמצאים בייצור מסחרי זה כמה שנים.
לפי חשיפת CNBC, השעון מכיל חיישנים קטנים החודרים לעור ובוחנים בזמן אמת את רמת הגלוקוז עבור חולי סוכרת ומחלות נוספות. בשיחה שקיים קוק עם סטודנטים באוניברסיטת גלזגו ציין קוק כי המעקב היומי והשינויים ברמות הגלוקוז שבהם צפה אפשרו לו לבצע שינויים בדיאטה שלו. באפריל CNBC חשף כי אפל גייסה צוות חדש של מהנדסים שיעבדו על פרויקט סודי בתחום הסכרת.

 

טים קוק והשעון החדש טים קוק והשעון החדש

 

אפל היא לא חברת הטכנולוגיה הראשונה שמנסה לשלב בין הפיתוחים שלה בתחום הלביש ובין ניטור מצבו הבריאותי של המשתמש. באפריל השנה החלה זרוע הטכנולוגיה הרפואית של אלפאבית בניסוי שכולל 10,000 משתתפים שמטרתו למפות את בריאות האדם. ניטור זה מתבצע, בין היתר, באמצעות שעון חכם שמסוגל לאסוף מידע כמו קצב לב, אק"ג ומוליכות חשמלית.

 

מתרחקים מרגולטור הרפואה

 

אפל נזהרת שלא לטשטש לחלוטין את הגבול בין שימושי בריאות דיגיטלית ובין שימושים רפואיים מובהקים. אם תעשה זאת, היא עלולה להיות נתונה לחסדי מנהלת הסמים והתרופות בארה"ב - ה-FDA. הדבר צפוי לדרוש מאפל לעמוד בסטנדרטים מחמירים יותר הנוגעים לדיוק ואחריות, מהלך שקוק התבטא במהלך 2015 כלא רצוי עבור החברה. "אנחנו לא רוצים לעביר את השעון תחת תהליך אישור FDA משום שזה יעצור את תהליך החדשנות שלנו יותר מדי, תהליך האישור ארוך מדי. אבל אפשר לפתח דברים אחרים רפואיים, אולי אפליקציה", ציין קוק. מאז אפל אכן פיתחה פלטפורמה רפואית בשם CareKit שנועדה ליצור מסגרת לפיתוחים חיצוניים של אפליקציות רפואיות והיום מוטמעת במכשירי האייפון.

 

הפיתוח החדש של אפל, אם יצא לשוק, עלול להפיח קצת חיים בתחום המדשדש של הטכנולוגיה הלבישה בכלל והשעונים החכמים בפרט. בשנים האחרונות כמה חברות השיקו טכנולוגיה לבישה בניהן השעונים של וואווי ופיטביט והמשקפיים של גוגל. עם זאת התחום מסרב להתרומם והמכירות מדשדשות. הערכות הן כי במהלך 2016 נמכרו כ-21.1 מיליון שעונים חכמים ברחבי העולם, עלייה זניחה של 1% לעומת שנת 2015. החברה המובילה בתחום היא אפל שאחראית על כ-63% מהמכירות ברחבי העולם ושסיכמה את 2016 בזינוק של פי שניים במכירות השעונים לעומת 2015.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x