$
אינטרנט

קטינים דיכאוניים עם דימוי גוף שלילי? פייסבוק עושה מכם כסף

ללא בושה: הרשת החברתית סייעה למפרסמים לאתר מתבגרים שחשים חסרי ערך ומתוסכלים, כדי להציג להם פרסומות ספציפיות. היא ניטרה תכנים שפרסמו בני 14 באוסטרליה, ושמה דגש מיוחד על כאלה שתיארו עצמם ככשלון

ניצן סדן 17:0901.05.17

פייסבוק חיפשה ואספה סטטוסים של בני נוער שהגדירו עצמם כחסרי ערך, חסרי ביטחון, מלאי חרדה, טיפשים, חלשים, או תופסים עצמם כמפסידנים. זאת, במטרה לחבר אליהם פרסומות ספציפיות מטעם מפרסמים באוסטרליה.

המידע נשען על מסמך רשמי של הרשת החברתית שנחתם בידי שניים ממנהלי פעילותה באוסטרליה ודלף לרשת. לפי דיווח של פורבס, ניתחה פייסבוק סטטוסים, תמונות, שיתופים ותגובות של מתבגרים בני 14 ומעלה – ושמה דגש מיוחד על משתמשים בעלי דימוי גוף שלילי וכאלה שהגדירו עצמם ככשלון.

 

מוכרת אתכם ללא בושה. פייסבוק מוכרת אתכם ללא בושה. פייסבוק צילום: גטי אימג'

 

זה לא סוד שפייסבוק ניזונה ממידע פרטי של משתמשים, אותו הופכת לרווחי פרסום הודות לקשריה עם מפרסמים. ואולם, הטירגוט של קטינים בעלי בעיות ביטחון עצמי נתפס כבלתי אתי וזכה לגינוי במדיה החברתית באוסטרליה. מפייסבוק טרם נמסרה תגובה לדיווח.

פייסבוק הואשמה לא פעם בחציית קווים אתיים בפעילותה, כשהמקרה הבולט ביותר ארע ב-2014, כשנחשף שערכה ניסויים בהצגת תכנים ספציפיים למספר משתמשים במטרה לבחון האם בכוחה לשפר את מצב רוחם או להרע אותו כרצונה. הניסויים כללו 700 אלף גולשים, שלא היו מודעים אליהם ולפיכך, לא הסכימו להשתתף.

 

לאחרונה עלתה לכותרות הרשת החברתית בשל בעיה אחרת – חוסר יכולתה להגביל פרסום תכנים פוגעניים. זאת, לאחר ששני מקרי רצח פורסמו בפייסבוק Live – אחד של רוצח מקליבלנד שהרג עובר אורח והשני של אב מתאילנד שתלה את בתו התינוקת. מקרים אלה ועוד רבבות מקרים של בריונות רשת ואלימות דרך פייסבוק עומדים בסתירה בולטת לרוח השיתופית והחביבה שמנסה מארק צוקרברג להציג. עד כה, נמנעה הרשת החברתית מלקחת אחריות על המתרחש בה או להציג גבולות כלשהם לשימוש שהיא עושה במידע האישי של משתמשיה. בתוך כך, מנסה החברה להציג יותר חבילות חשיפה, מידע והזדמנויות למפרסמים, לאחרונה בעיקר בתחום הווידאו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x