$
אפליקציות

ההפעלה הקולית של אמזון תתחיל להתנשף, לשנות טון ולדבר כבני אדם

מערכת אלקסה צפויה להדגיש מילים ונושאים, ללחוש ולאפשר למפתחים לשנות את קולה בהתאם לאפליקציה שהיא תפעיל - ולמי שישתמש בה. המטרה: להישמע יותר אנושית ופחות כמכונה

רפאל קאהאן 11:4430.04.17
אלקסה, הסייעת הדיגיטלית של אמזון, תתחיל להציע יכולת להתאים את הדיבור שלה להיגוי אנושי יותר. החברה הודיעה בסוף השבוע שהיא מאפשרת מעתה למפתחים לכלול שלל מחוות דיבור "אנושיות" יותר כגון: לחישה, צפצופים לנטרול מילים גסות, הדגשה ויכולת להתאים את עוצמת וטון הדיבור.
הרעיו שעומד מאחורי היכולות החדשות האלה הוא לאפשר למפתחים להציע תשובות או תקשורת עם ניואנסים מוגברים. היכולת הוטמעה בשפת התכנות של אמזון לדיבור מלאכותי (Speech Synthesis Markup Language) והיא מתבססת על תגיות שניתן להוסיף למשפטי התשובה של האפליקציה.

 

רמקול אקו לוק של אמזון, המבוסס על אלקסה רמקול אקו לוק של אמזון, המבוסס על אלקסה צילום: amazon

 

אמזון מנסה להלך בין הטיפות עם אלקסה: הקול שלה הפך למזוהה עם המיתוג של החברה, מוצריה וכמה מלקוחותיה הגדולים. זאת הסיבה שאמזון נמנעת להציע אפשרות להתאים את הקול של הסייעת שלה לחברות והמותגים שמשתמשים בה.

 

כך למשל, חברה שמוכרת מוצרי נשים או גברים הייתה יכולה להציע קול גברי או נשי ספציפי. זו הסיבה העיקרית לכך שהמפתחים לא יכולים לשחק יותר מדי עם הגדרות הקול של אלקסה כמו למשל להאט את מהירות הדיבור. עם זאת היכולת להתאים את הדיבור לביטוי של תכונות אנושיות יותר אמור לסייע להם להפוך את השימוש בדיבור המלאכותי ליותר אישי בהתאם לצורך.

 

התכונות החדשות זמינות כרגע באנגלית אמריקאית או בריטית וכן בגרמנית. השפות הרשמיות בהן תומכת אלקסה וכמובן הרמקול החכם אקו לדגמיו. יהיה מעניין לראות כיצד מפתחים יצירתיים יצליחו להתאים את התכונות החדשות לאפליקציות שלהם.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x