$
הייטק והון סיכון

אקזיט

TopTix נרכשת בידי SeatGeek ב-56 מיליון דולר

זאת, לאחר שגייסה בכל 17 שנות פעילותה רק 4 מיליון דולר; החברה מכרמיאל פיתחה מערכת למכירת כרטיסים שהותקנה במועדוני ספורט, קבוצות כדורגל, מוזיאונים ואפילו בארמון בקינגהאם

הגר רבט 20:4419.04.17
חברת TopTix שפיתחה פלטפורמה למכירת כרטיסים נמכרה ל-SeatGeek האמריקאית תמורת 56 מיליון דולר במזומן. החברה הישראלית שיושבת בכרמיאל הוקמה לפני 17 שנה וגייסה בכל שנותיה רק 4 מיליון דולר, ללא השקעה מקרנות הון סיכון.

"כבר בשנת 98' פיתחנו מוצר לשוק המקומי שזכינו איתו להצלחה יפה בישראל" סיפר ל"כלכליסט" אלי דגן, אחד המייסדים ומי שמכהן כיום כמנכ"ל החברה. בשלב מסוים החלטנו שאנחנו רוצים לצאת לשוק הבינלאומי ופיתחנו מוצר חדש ואז גייסנו משהו כמו מיליון וחצי דולר וקלטנו עובדים. תוך שנתיים יצאנו עם מוצר שנחשב אז למתקדם מסוגו בתחום. זה עזר לנו להיכנס מהר מאוד לכמה מדינות, עבדנו באנגליה, בארה"ב ועוד. אחרי 6 שנים, בסוף 2006, חשבנו שהגיע הזמן לעבור לטכנולוגיות מתקדמות יותר והתחלנו פיתוח של מוצר חדש לגמרי. אחרי חמש שנים יצאנו עם מוצר שהשוק הגדיר כפורץ דרך. והוא עדיין נחשב לכזה כיום".

 

פלטפורמת כרטיסים מתקדמת. טופטיקס פלטפורמת כרטיסים מתקדמת. טופטיקס צילום: toptix.com

 

החברה צפויה להמשיך את הפעילות שלה מכרמיאל. אלי דגן ימשיך לכהן כמנכ"ל והמייסד השני, יהודה יובל, החליט לפרוש מהחברה לאחר הרכישה. צוות העובדים הוותיק, שרובו הולך עם החברה כמעט מיום הקמתה, יקבל אופציות ומניות בעקבות הרכישה, אבל לפי דגן המטרה היא להשאיר את הצוות הקיים באמצעות תוכנית שימור נדיבה ולהרחיב אותו בעזרת גיוס עובדי פיתוח חדשים.

 

טופטיקס עובדת עם מועדוני ספורט רבים בכל העולם, כאשר לאחרונה רכשה את המוצר קבוצת הכדורגל האנגלית לסטר, ועם בתי תרבות ומוזיאונים כמו ארמון בקינגהאם. לשאלה מה מייחד את המוצר שלהם עונה דגן: "העמידה שלו ביצועים מבחינת כמות משתמשים שרוכשים כרטיסים בו-זמנית היא ללא תחרות, מדובר במוצר פתוח שיודע להתחבר עם מערכות אחרות ולהתאים לעצמו אליהן".

   

החברה מפתחת טכנולוגיות למכירת כרטיסים, שאומצו בידי מועדוני כדורגל גדולים החברה מפתחת טכנולוגיות למכירת כרטיסים, שאומצו בידי מועדוני כדורגל גדולים צילום: גטי אימג'ס

 

במהלך השנים רכשה טופטיקס כמה מהמפיצים שלהם ברחבי העולם והפכה אותם לחברות-בנות. גם ההתקשרות מול SeatGeek התחילה כעבודה מול מפיץ: "אחרי מספר חודשים הם הציגו את המוצר במועדוני הספורט ואחרי שראו את התגובות החליטו לרכוש אותנו", סיפר דגן. SeatGeek היא בעצמה חברת סטארט-אפ צעירה, שפיתחה שוק מקוון לכרטיסים, המשתמש באלגוריתם למיון תוצאות לפי משתנים כמחיר, מיקום וסוג האירוע.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x