שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
אפליקציות

הנתונים נחשפים: אובר הפסידה 2.8 מיליארד דולר ב-2016

על רקע המתקפה הציבורית המתנהלת נגדה, המפתחת של אפליקציית הזמנת הנסיעות משחררת נתונים פיננסיים: ההזמנות הוכפלו ל-20 מיליארד דולר בשנה שעברה. ההפסדים אשתקד לא כוללים הפסד מוערך של מיליארד דולר ממכירת פעילותה בסין. מאז הקמתה ב-2009 הפסידה החברה 8 מיליארד דולר. שווי השוק של החברה מוערך ב-69 מיליארד דולר

עומר כביר 10:4715.04.17

הכנסות אובר (Uber), שעמדו ב-2016 על 6.5 מיליארד דולר, גדלו בשיעור גבוה יותר מהפסדיה - כך לפי נתונים שהעבירה החברה לבלומברג. עם זאת, מהנתונים עולה כי הפסידה 2.8 מיליארד דולר אשתקד, ומאז הקמתה ב-2009 הפסידה 8 מיליארד דולר.

 

מפתחת אפליקציית הזמנת הנסיעות היא חברה פרטית ואינה מחויבת בפרסום נתונים פיננסיים. ואולם, אחרי שבשבועות האחרונים נמצאת החברה תחת מתקפה ציבורית חסרת תקדים על רקע מגוון גורמים - החל מניצול איסור הכניסה לארה"ב של אזרחי מדינות מוסלמיות לצורך רווח מהיר ועד תביעה מתוקשרת בטענה שהחברה גנבה את טכנולוגיית המכונית האוטונומית של גוגל - מנסה אובר לשנות את השיח באמצעות שחרור נתונים פיננסיים.

 

לפרטים ולהרשמה לוועידת ניו יורק לחצו כאן

 

לפי נתונים אלו, במהלך 2016 הסכומים שגלגלו הזמנות הנסיעות בחברה הוכפלו והגיעו ל-20 מיליארד דולר. ההפסדים עדיין משמעותיים, וכאמור עמדו בשנה שחלפה על 2.8 מיליארד דולר (לא כולל הפעילות בסין, שנמכרה בקיץ שעבר, ושהסבה לחברה הפסדים של מילארד דולר ב-2016), ואולם לפי נתוני שני הרבעונים האחרונים של השנה הגידול שלהם נמוך משמעותית מהגידול בהכנסות.

 

ברבעון הרביעי של 2016, גדלו הכנסות אובר ב-74% לעומת הרבעון השלישי, ועמדו על 2.9 מיליארד דולר. ההפסדים, מנגד, גדלו ב-6.1% בלבד והסתכמו ב-991 מיליון דולר. יש להתייחס לנתון זה בספקנות, שכן ההשוואה המקובלת היא לרבעון המקביל בשנה שעברה ולא לרבעון הרציף. אובר לא מסרה לבלומברג את נתוני ההכנסות וההפסדים לרבעון הרביעי של 2015.

התאונה שבה היה מעורב רכב אוטונומי של אובר התאונה שבה היה מעורב רכב אוטונומי של אובר צילום: רויטרס

 

מאז הקמתה בשנת 2009 רשמה אובר, ששווי השוק שלה מוערך ב-69 מיליארד דולר, הפסדים צבורים של 8 מיליארד דולר לפחות. כיום יש לחברה קופת מזומנים של 7 מיליארד דולר, בתוספת קו אשראי של 2.3 מיליארד דולר. "אנחנו מרוצים מכך שיש לנו עסק בריא וצומח, שנותן לנו מקום לבצע את השינויים ההכרחיים בהנהלה, בתרבות הארגונית, וביחסים שלנו עם נהגים", אמרה לבלומברג מנהלת פעילות אובר בארה"ב, רייצ'ל הולט. בדבריה התייחסה הולט בעקיפין להאשמות על תרבות ארגונית שמעודדת הטרדות מיניות ואפליה נגד עובדות.

 

נהגים שיכורים

 

אובר פרסמה את הנתונים כמה שעות אחרי פריצתה של שערורייה חדשה שבה מעורבת החברה: חקירה של רגולטור בקליפורניה, שלפיה החברה לא השעתה פעילותם של נהגים שנוסעים דיווחו כי הם שיכורים. אם הטענות יימצאו נכונות, יכולה אובר לספוג קנס של עד 1.13 מיליון דולר.

 

לפי מסמך שהגישה נציבות השירותים הציבוריים של קליפורניה, מתוך 154 תלונות שהתקבלו בין אוגוסט 2014 לאוגוסט 2015 על נהגים שיכורים, אובר צייתה לכללים, שמחייבים מדיניות של "אפס סובלנות", רק ב-3 מהם. אובר הצליחה להוכיח שיצרה קשר עם הנהגים רק ב-50 מהמקרים, ושניהלה חקירה כלשהי רק ב-22 מהם. כן הצליחה החברה להוכיח שהשעתה נהגים רק ב-22 מקרים. ב-64 מקרים, הנהגים ביצעו נסיעה נוספת בתוך שעה מקבלת הדיווח שהם שיכורים. "אין שום ראיות שאובר ביצעה פולואפ לתלונות בשעות או אפילו יום שלם לאחר שהנוסעים הגישו אותן", נכתב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x