$
חדשות טכנולוגיה

אפל קיבלה אישור לבחון את המכונית האוטונומית שלה בקליפורניה

האישור שניתן לענקית הטכנולוגיה על ידי משרד הרישוי במדינה, הוא האינדיקציה הרשמית החזקה ביותר עד כה לפרויקט החשאי שלה, שדווח עליו רבות באמצעי התקשורת בעת האחרונה, אך מעולם לא זכה לאישור רשמי מצד החברה

עומר כביר 20:1614.04.17

אפל קיבלה אישור לבחון את המכונית האוטונומית שהיא מפתחת בכבישים פתוחים בקליפורניה - כך לפי מידע שפרסם משרד הרישוי של המדינה. מדובר באינדיקציה רשמית נוספת לפרויקט החשאי של אפל, שמעידה על התקדמות במאמצי הפיתוח של החברה.

 

אף שלפי דיווחים מאומתים ממקורות מרובים, ענקית הטכנולוגיה מפתחת מכונית אוטונומית מזה כיותר משנתיים, החברה עצמה מעולם לא אישרה זאת רשמית. כשנשאל על כך בפגישת בעלי המניות השנתית של אפל, שנערכה בפברואר, השיב המנכ"ל טים קוק: "אתם זוכרים כשהייתם ילדים, וערב חג המולד היה כל כך מרגש, לא הייתם בטוחים מה יהיה למטה? אז זה יהיה כמו ערב חג המולד במשך כמה זמן".

 

לפרטים ולהרשמה לוועידת ניו יורק לחצו כאן

 

עם זאת, במכתב ששלחה בנובמבר למנהל הלאומי לבטיחות בכבישים, אמרה החברה שהיא מבצעת השקעות משמעותיות ב"למידת מכונה ובאוטומציה" ושהיא "נרגשת מהפוטנציאל של מכוניות אוטונומיות בהרבה תחומים, במיוחד תחבורה".

בוב מנספילד. מונה על ידי המנכ"ל טים קוק להוביל את הפרויקט בוב מנספילד. מונה על ידי המנכ"ל טים קוק להוביל את הפרויקט צילום: בלומברג

 

העדכון של משרד התחבורה של קליפורניה על האישור שניתן לאפל לבצע ניסויים במכוניות אוטונומיות הוא האינדקציה הרשמית החזקה ביותר עד עתה לפעילות החברה בתחום. מדובר בהתקדמות חשובה בפרויקט של אפל, שעד עתה ביצעה את הניסויים שלה בפרויקט סגור. לאור קבלת האישור צפויות המכוניות האוטונומיות של החברה לצאת לכביש הפתוח כבר בימים או בשבועות הקרובים, וככל הנראה יזוהו וידווחו על ידי עוברי אורח.

 

העדכון מגיע אחרי שבסתיו דווח שאפל צמצמה משמעותית את פרויקט המכונית האוטונומית, זנחה את התוכנית לפתח מכוניות משלה והעבירה את עיקר המיקוד של פעילותה בתחום לפיתוח תוכנת נהיגה אוטונומית.

 

השינוי האסטרטגי הגיע לאחר חודשים של חילוקי דעות בקרב בכירי החברה, חילופי הנהגה וקשיים במערך האספקה. בתחילת ספטמבר דווח שאפל שוקלת את האסטרטגיה שלה בתחום ושהחברה כבר פיטרה עשרות עובדים. זאת, לאחר שביולי מינה המנכ"ל, טים קוק, את אחד המנהלים המוערכים באפל, בוב מנספילד להוביל את הפרויקט. מנספילד, כך לפי דיווחים, הוא זה שדחף להתמקדות בפיתוח תוכנה.

 

בתחילת הקיץ, היה זה מנספילד שהודיע לעובדי הפרויקט על השינוי האסטרטגי. בחודשים שחלפו מאז החלו מהנדסים לעזוב את הפרויקט, בין השאר על רקע ספקות שמוצר של אפל בתחום הרכב יגיע אי פעם לשוק. אחרים פוטרו בשני סבבים, הראשון באוגוסט והשני בספטמבר.

 

בין העובדים שעזבו נמנו 120 מפתחי תוכנה שעסקו בפיתוח מערכת הפעלה למכונית וכמה מאות מהנדסי חומרה שעבדו על חלקים שונים של הרכב כמו השלדה. מפתחי התוכנה שנותרו בפרויקט עוסקים בתחומים כמו תוכנה אוטונומית, חיישנים ויזואליים וסימולטורים לבדיקת הפלטפורמה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x