$
חדשות טכנולוגיה

גוגל מאשימה את ליאור רון בניסיון לגייס עובדים בעזרת מידע חסוי

רון, שהינו אחד הישראלים הבכירים בעמק הסיליקון ובכיר בגוגל לשעבר, ייסד את אוטו, סטארט-אפ הרכב האוטונומי שנרכש בידי אובר. גוגל מאשימה את אוטו בכך שגנבה ממנה את הטכנולוגיה שבבסיס החברה ומכרה אותה לאובר

עומר כביר 11:4904.04.17
ליאור רון, מייסד Otto שנרכשה על ידי אובר בעסקה בשווי 680 מיליון דולר, ניסה לגייס עובדים של גוגל תוך שימוש במידע חסוי כמו השכר שקיבלו. כך טוענת וויימו, חברת המכוניות האוטונומיות של אלפבית שהיתה עד סוף 2016 חטיבה בגוגל, במסמכים שהגישה לבית המשפט.

רון נחשב לאחד הישראלים הבכירים בעמק הסיליקון, ובעבר החזיק בתפקידים בכירים בגוגל. לפני כשנה הוא חבר לאנתוני לבנדובסקי, מנהל פעילות הרכב האוטונומי של גוגל, להקמת אוטו. באוגוסט, פחות משנה לאחר הקמתה, נרכשה החברה הצעירה על ידי אובר בעסקת ענק של 680 מיליון דולר.

מימין ליאור רון ואנתוני לבנדובסקי מייסדי חברת אוטו מימין ליאור רון ואנתוני לבנדובסקי מייסדי חברת אוטו צילום: Otto

 

אבל סיפור ההצלחה הפך במהרה לשערורייה מתוקשרת, כש-Waymo, חברת הרכב האוטונומי של אלפבית שפוצלה מגוגל בסוף 2016, תבעה בפברואר את אובר ואת אוטו באשמה של גניבת טכנולוגיית חיישנים סודית שפיתחה. בתביעה נטען, בין השאר, שלבנדובסקי הוריד 14 אלף מסמכים חסויים לפני שעזב את גוגל.

 

כעת, מתברר שענקית הטכנולוגיה מנהלת הליכים משפטיים נגד בכיר נוסף באוטו, הישראלי ליאור רון. הליכים אלו נפתחו באוקטובר, עוד לפני הגשת התביעה המתוקשרת, אך המסמכים שנוגעים אליהם נחשפים רק עתה. לפי מסמכים אלו, ב-28 באוקטובר הגישה גוגל בקשה לפתיחת הליך בוררות נגד לבנדובסקי ובכיר נוסף באוטו. שמו של הבכיר השני אמור להיות חסוי, והוא מצונזר לאורך מרבית המסמך, ואולם טעות שבוצעה בעמוד האחרון חשפה שמדובר ברון.

 

לפי המסמכים, רון ולבנדובסקי החלו להקים את אוטו כשעדיין הועסקו על ידי גוגל. "פעילותיהם כללו שימוש בחומרים חסויים של גוגל בנוגעים לכישורים יחודיים, ניסיון ושכר של עובדים וקבלנים חיצוניים של גוגל, במטרה לפתות אותם לעבור מגוגל לחברה החדשה והמתחרה, אוטו", נטען. "לבנדובסקי ורון הסתירו את התנהלותם מהנהלת גוגל, מה שאפשר לכל אחד מהם לרשום רווח משמעותי.

 

"בין השאר, הסתרה זו אפשרה ללנבנדובסקי לקבל מגוגל תשלומים בסך 120 מיליון דולר על תרומתו לפרויקט המכונית האוטונומית של גוגל – וזאת בשעה שהוא מפר את התחייבויותיו לגוגל ובונה חברה שתתחרה בגוגל". לטענת גוגל, פעילותם של השניים עומדת בסתירה ישירה לחוזי ההעסקה שלהם ולתקנון ההתנהגות של גוגל, שהם הסכימו לציית לו.

 

לפי גוגל, רון ולבנדובסקי החלו לפעול להקמת אוטו כבר ב-2015, ובמהלך תקופה זו עשה לבנדובסקי מאמצים ניכרים על מנת לגייס את כל הכפופים הישירים שלו לחברה החדשה. בינואר 2016, נטען, קיימו לבנדובסקי ורון לפחות שתי פגישות עם עובדי גוגל בביתו של לבנדובסקי, במטרה לשכנע אותם להצטרף לאוטו. "גוגל סבורה שהמשיבים הצליחו להתניע את אוטו ולמצב את עצמם בעמדה שתאפשר את המכירה לאובר רק בזכות התנהלות הלא-הוגנת והלא-חוקית", נטען.

 

רון לא השיב לפניית "כלכליסט" בנושא. מאובר נמסר בתגובה לרויטרס שהטענות חסרות בסיס.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x