$
חדשות טכנולוגיה

גוגל משנה את הגדרות הפרסום שלה, בעקבות סערת שיח השנאה שהתעוררה בבריטניה

שורה של מפרסמים מהגדולים בשוק הבריטי וכן ממשלת בריטניה הודיעו על חרם בעקבות פרסום באנרים שלהם בסרטוני שנאה ביוטיוב. גוגל תאפשר מעתה שליטה על מיקום הפרסומות וכן תחמיר את ההגדרות של מה שנחשב שיח שנאה בפלטפורמות התוכן שלה

נמרוד צוק 18:3721.03.17

בעקבות המשבר בינה לבין שורת מפרסמים גדולים הודיעה אתמול (ב') גוגל כי היא מרחיבה באופן מיידי את הגדרותיה לתכנים הכלולים בהגדרות של "שיח שנאה". זאת ועוד בתשובה לטענות היא תיתן למפרסמים כלים שיאפשרו להגדיר באופן מדויק יותר היכן הפרסומות יוצגו.

המשבר החל בסוף השבוע כאשר שורת מפרסמים בהם מקדונלדס, ממשלת בריטניה, מרצדס-בנץ וחברת רכש המדיה Havas, איימו לעצור את הפרסום בפלטפורמות של גוגל לאחר שורת מקרים בהם פרסומות הוצמדו לתכנים איסלמיסטיים ונאו-נאציים. מניית החברה צנחה ב-0.8 אחוז ביום שישי, כפי הנראה בשל הפרשה.

מעתה יוכלו המפרסמים לשלוט על מיקום הפרסומות כברירת מחדל מעתה יוכלו המפרסמים לשלוט על מיקום הפרסומות כברירת מחדל צילום: venturebeat.com

 

השינויים החדשים יוצעו למפרסמים באופן מיידי כאשר אחד מהם הוא הגדרת ברירת מחדל חדשה בפתיחת קמפיין פרסום חדש. ברירת המחדל קובעת כי אתרים ותכנים המסומנים כ"בעלי פוטנציאל פוגעני" יושארו מחוץ לקמפיין. השני מאפשר שליטה על המקומות בהם יוצגו פרסומות ברמה נקודתית.

 

ההחלטה העקרונית והדרמטית יותר, עם זאת, היא ההחלטה להגדיר כשיח שנאה כל תוכן שעשוי להיחשב פגיעה בקבוצות מוחלשות, הכפשת אוכלוסיות על בסיס מוצא, מצב סוציו-אקונומי או זהות. בעבר ניסתה החברה להשאר ניטרלית ככל האפשר והתייחסה כתוכן פוגעני רק למקרים ברורים של בריונות או הסתה לאלימות על בסיס גזע, דת או מין. משמעות הרחבת ההגדרה היא כי אתרים וסרטונים שהחברה מגדירה כבעייתיים לא יוכלו להיכלל בפלטפורמות הפרסום שלה.

 

בין החברות והגופים ששוקלים את המשך הפרסום ביוטיוב וברשת הפרסום של גוגל, דרכה מוצגים באנרים ב-2 מיליון אתרים ומאות אלפי אפליקציות, אפשר למצוא את ממשלת בריטניה, לוריאל, רשת סקיי, מקדונלדס, מרקס אנד ספנסר ואאודי. כך על פי הדיווח של חברת האנליסטים פיבוטל, שהורידה את המלצת הקניה על מניית גוגל מקניה להחזקה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x