$
חדשות טכנולוגיה

פייסבוק ממשיכה לחקות את סנאפ: מחפשת להיכנס לתחום החומרה

הרשת החברתית פרסמה מודעת דרושים למנהל שיווק שמתמחה בחומרה. על פי הדיווחים הוא יסייע בהחדרת מוצרים שמפותחים במעבדת המחקר הסודית "בניין 8"

נמרוד צוק 11:5620.03.17
פייסבוק מתכננת מהלך מסחרי משמעותי בתחום החומרה, כך עולה ממודעת דרושים שהחברה פרסמה לפני מספר ימים. על פי דיווח שפורסם היום ב-CNBC, החברה מחפשת מנהל שיווק קמעונאי בעל נסיון בהחדרת מוצרים חדשים לשוק "שיהיה אחראי ליצירת חווית מכירה משבשת שוק עבור מוצרי חומרה לצרכנים". המודעה מיועדת עבור מעבדת המחקר והפיתוח "בניין 8" העובדת על שורה של פרויקטיים חשאיים בתחום החומרה.

 

בין הטכנולוגיות עליהן עובדים מהנדסי וחוקרי המעבדה, לטענת "ביזנס אינסיידר", וכלי תקשורת נוספים, אפשר למצוא ממשקי מוח-מכונה (BCI), מציאות מוגברת, פרויקט הקשור בצילום ורחפן. בעבר נפוצו דיווחים שגרסו כי החברה מפתחת סמארטפון. הפירות הראשונים של המעבדה עשויים להיחשף בכנס המפתחים של החברה שיתקיים בחודש הבא. 

 

"בניין 8" פעלה בעבר תחת מעטה סודיות ונחשבה לנסיון של פייסבוק ליצור מקבילה לסוכנות DARPA של משרד ההגנה או למעבדות גוגל X. בשנה שעברה הוסר חלק ממנו בסדרת כתבות שחשפו חלק מבעלי התפקידים המרכזיים והמיזמים בהם עוסקת המעבדה, אם כי החברה מעדיפה שלא לדבר עליהם באופן פתוח.

אוקולוס ריפט הוא בינתיים מוצר החומרה היחיד של פייסבוק אוקולוס ריפט הוא בינתיים מוצר החומרה היחיד של פייסבוק

 

את פעילות "בניין 8" מובילה רג'ינה דוגאן, שכיהנה בעבר בתפקידי ניהול בכירים ב-DARPA ובגוגל, ובין עובדיה המרכזיים אפשר למצוא את פרנק דלארט, מומחה מוביל לראיית מכונה ורובוטיקה ואת סטפן מקלור, בעבר ראש תחום החומרה בסטארטאפ Skydio שפיתח רחפן חדשני. בין המשרות שהיא מנסה לאייש כרגע אפשר למצוא מומחה לחומרי גלם, מהנדסי BCI ושורה של מפתחי תוכנה, מהנדסים ואנשי מוצר ומכירות בתחומים שונים.

 

עד כה מוצר החומרה היחיד שפייסבוק משווקת לצרכנים, בעקיפין, הם משקפי המציאות המדומה של חברת אוקולוס ריפט אותה רכשה ענקית המדיה החברתית לפני שלוש שנים. אם היא תתחיל לעסוק בשיווק רחב היקף של מוצרי חומרה יהיה מדובר בחריגה משמעותית מהמודל העסקי המרכזי שלה, שמתבסס על אספקת מוצרים ושירותים ללא תשלום במטרה ליצור ערוצי הפצה לפרסום. סיבה אחרת להאצת הפרויקטים של "בניין 8" עשויה להיות הכניסה האסטרטגית של סנאפ לתחום החומרה, אם לשפוט לפי מגמת החיקוי של כמעט כל פיצ'ר מרכזי של סנפאצ'ט במוצרי פייסבוק.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x