האם ההתרחבות הבאה של Airbnb תהיה לתחום השכירות לטווח ארוך?
חברת שירותי התיירות שכרה חברת ייעוץ על מנת לבחון האם כדאי לה להציע שירותי תיווך בין משכירים לשוכרים גם לטווח ארוך, במטרה להחליף את האתרים הפופולריים בתחום
11:41
09.03.17
Airbnb, שמואשמת באופן תדיר ביצירת משברים בשוק השכירות בערים בהן השירות פופולרי, בוחנת אפשרות להיכנס בעצמה לשוק השכירות לטווח ארוך ולספק שירות שיתווך בין משכירים לשוכרים, כך דיווחה אתמול (רביעי) סוכנות הידיעות בלומברג.
קראו עוד בכלכליסט:

מייסדי Airbnb. השתלטות על תחום נוסףצילום: Airbnb
תגובת החברה לפרסום גרסה כי "אנו בוחנים באופן סטנדרטי ומתמשך חלקים שונים של השוק, ואין לנו כרגע הכרזות כלשהן". Airbnb מצויה בחודשים האחרונים בתנופת התרחבות לתחומים נוספים מלבד דירות נופש, כמו זירת מסחר חדשה שמאפשרת לתושבים מקומיים וחברות להציע "חוויות" שונות לתיירים או ענף חיפוש כרטיסי הטיסה, שגם אותו החברה בוחנת לאחרונה.
לקרייגסליסט יש כ-60 מיליון מבקרים אמריקאים בחודש, בסיס משתמשים שמהווה מטרה עסקית נחשקת מבחינת Airbnb. האתר, שבקושי עודכן טכנולוגית במהלך שני עשורי הפעילות שלו פועל תחת פיקוח רופף ביותר על תכני המודעות, דבר שמאפשר מספר גבוה של תרמיות ומעשי הונאה, בעיה שהחברה רואה בה כפי הנראה הזדמנות עסקית. ב-Airbnb ישנו דף שמאפשר חיפוש דירות לתקופות ארוכות יותר של בין שבועיים לחצי שנה, בתשלום חודשי, אבל עדיין מדובר בהרחבה (נסתרת למדי ולא פופולרית) של שירות הדירות לתיירים ולא בשירות שמיועד לשוכרים לטווח ארוך.
ההשפעה של Airbnb על שוק הדיור הקבוע נתפסה עד כה כשלילית בעיקרה, והיתה אחד הגורמים מאחורי חוקים חדשים שהועברו בערים כמו ניו יורק וברלין שמגבילים באופן ניכר את האפשרות להשכיר דירות שלמות לנופשים לטווח קצר. מנגד, החברה טוענת כי האפשרות של שוכרים לסבלט חדרים בדירתם לתיירים באופן קבוע או את הדירה כולה לפרקי זמן קצרים מאפשרת לשוכרים רבים בערים יקרות לעמוד ביוקר המחיה.


