$
הייטק והון סיכון

איל וולדמן ומתיו ברונפמן משקיעים ב-Speakizi הישראלית

הסטארט-אפ הישראלי הקים פלטפורמה שיתופית להרצאות ופעילויות פנאי שמחברת בין מרצים לקהל לפי עקרון הכלכלה השיתופית. על פי הערכות שווי הגיוס הוא מאות אלפי דולרים

מאיר אורבך 12:0908.03.17

חברת הסטארט-אפ הישראלי Speakizi, פלטפורמה שיתופית להרצאות ופעילויות פנאי, השלים גיוס סיד מאיל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, איש העסקים מתיו ברונפמן, ערן אילן (שותף ביגאל ארנון ושות') והיזם הסדרתי רון צוקרמן. זהו סבב הגיוס הראשון של החברה והכסף שגויס יסייע לה להרחיב את פעילותה בארה"ב ולהגדיל את מצבת כוח האדם. על פי הערכות שווי הגיוס הוא מאות אלפי דולרים.

 

ספיקאיזי הוקם לפני מספר חודשים על ידי נטע צוובנר, מפיקת סרטים וטלוויזיה שחיה בניו יורק בעשור האחרון ואף הפיקה את הגרסה האמריקאית של "מחוברים" עבור AOL ודניאל מגריזו. בין בעלי המניות בחברה גם מורגן ספרלוק, מהבמאים הדוקומנטריים החשובים בעולם והאיש שעומד מאחורי ״לאכול בגדול״. מורגן ספרלוק, אמר היום כי " לספק גישה ישירה למיליוני אנשים לשוק חוויות התוכן והמרצים משנה את כללי המשחק ואני נרגש להיות חלק מזה".

 

ספיקאיזי, המבוסס על עקרון הכלכלה השיתופית, מייצר "שוק" של מרצים, יזמים, בעלי סדנאות ופעילויות מגוונות ולמעשה מאפשר להזמין תוכן איכותי ישירות מהאתר ומנגיש אותם לכל דורש – אדם פרטי או חברה - במחירים הנעים בין עד 5,000 שקל בישראל ועד 3,00 דולר בארה"ב.

 

מתיו ברונפמן אומר כי "ישראל היא אחד ההאבים המובילים לטכנולוגיה ואנחנו מאמינים כי ספיקאיזי תהפוך בקרוב למובילת שוק עולמית בתחומה".

 

איל וולדמן, המייסד והמנכ"ל של מלאנוקס אומר כי" הכלכלה השיתופית כובשת את כל תחומי החיים החל מנסיעות משותפות ועד להלוואות בין אנשים – ספיקאיזי הצליחה בזמן קצר להביא מרצים מבוקשים מעולמות תוכן מגוונים לסלון ביתם של אלפי אמריקאיים בלי מתווכים וגוזרי קופונים. אני מאמין שבתוך זמן קצר זו תהיה הדרך שבה אנחנו – הן כחברה והן כאנשים פרטיים נצרוך חוויות".

 

עד כה, ספיקאיזי צירפה לשורותיה מאות מרצים ו״ספקי חוויות״ מרחבי העולם ומישראל, המציעים את התוכן הייחודי שלהם לאנשים פרטיים ולחברות. כעת היא יוצאת לדרך ומשיקה את פעילותה הרשמית בניו יורק ובתל אביב. בהמשך צפויה הפלטפורמה להתרחב לפעילות בערים נוספות בארצות הברית ואירופה. 

 

נטע צוובנר, מנכ"ל ספיקאיזי אומרת כי "לפני כמספר חודשים זיהינו בארה"ב טרנד של חיפוש תוכן אלטרנטיבי וייחודי שיכול להגיע עד המשרד או הבית - מהעשרת עובדים, פעילויות גיבוש, חוגי בית ועד ימי הולדת, וכל זה במחיר סביר ומינימום מאמץ. כשעלינו עם הפלטפורמה לאוויר גילנו שלכמות עצומה של אנשים מן השורה יש סיפורים וחוויות יוצאי דופן אותם הם רוצים לספר ומן הצד השני יש מי שרוצה לשמוע. אנחנו הגרסה העממית והביתית של TED. כדי להביא מרצה מבוקש לאירוע אין צורך יותר בסוכנים. כל אחד יכול למצוא אותם אצלנו ולתקשר איתם באופן ישיר גם לארוע של חמישה אנשים בסלון הביתי וגם לארוע חברה של 400 איש".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x