$
חדשות טכנולוגיה

כשווטסון פגש את איינשטיין: IBM וסיילספורס מאחדות כוחות בתחום ה-AI

שילוב בין שתי מערכות הבינה המלאכותית יסייע מאוד לנטר ולשרת לקוחות. החברות לא מתכננות לפעול לפי מודל של חלוקת הכנסות, וכל אחת מהן תמשיך למכור את שירותי ה-AI שלה עצמאית

עומר כביר 11:2707.03.17

IBM וסיילספורס משלבות ידיים בתחום הבינה המלאכותית (AI) ויציעו שירותים שעושים שימושים הדדיים במערכות ה-AI שלהן – ווטסון של IBM ואיינשטיין של סיילספורס – כך הודיעו אתמול החברות.

 

בשעה שווטסון מצטיין ביכולות למידת מכונה וניתוח של שפה אנושית, פעילותו של איינשטיין מתמקדת בתחום המכירות. השירותים החדשים, שיושקו בחציון השני של השנה, יספקו ללקוחות שתי החברות מוצרים ושירותים מוצלחים יותר בתחום הבינה המלאכותית.

 

ווטסון של IBM ווטסון של IBM

 

החברות לא מתכננות לפעול לפי מודל של חלוקת הכנסות, וכל אחת מהן תמשיך למכור את שירותי ה-AI שלה עצמאית. המטרה העיקרית של שיתוף הפעולה היא לאפשר לכל אחת מהן לשפר את היכולות והשירותים שהיא מציעה ולהגיע לקהל לקוחות גדול יותר.

 

המהלך עתיד לסייע ל-IBM להרחיב את השימוש של ווטסון בשוק העסקי. כיום, עיקר פעילות המערכת היא בתחומי הבריאות, אך השת"פ עם פייסבוק עשוי להפוך אותה לזמינה לכל חברה שעוסקת במכירות. בעבור סיילספורס, החיבור עם IBM יאפשר לה להציע יכולות AI משופרות ולהתחרות בצורה טובה יותר עם שירותי ענן של חברות דוגמת מיקרוסופט ואורקל.

 

ווטסון של IBM מתמחה בהבנה וסידור של מידע לא מאופיין, דוגמת פוסטים במדיה חברתית. איינשטיין של סיילספורס פותח על מנת לעבד מידע שאספו לקוחות החברה ושמסודר לפי קטגוריות דוגמת מספר רכישות שביצע לקוח מסוים. שיתוף פעולה ביניהם יאפשר, למשל, לשלב בין תחזיות של ווטסון על דפוסי רכישה מקומיים למידע ממוקד של איינשטיין על העדפות רכישה של לקוחות – וכך לספק למשווקים מערכת שיכולה ליצור קמפייני פרסום ממוקדים מאוד.

 

"בתוך שנים ספורות, כל החלטה חשובה תתקבל בסיוע AI", אמרה מנכ"לית IBM, ג'יני רומטי, בהודעה לעיתונות. "מעתה, ווטסון יספק למיליוני הלקוחות והמפתחים של סיילספורס ואיינשטיין הבנה חסרת תקדים של לקוחותיהם".

 

מנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף הוסיף: "השילוב בין איינשטיין לווטסטון יהפוך עסקים לחכמים יותר ואת הלקוחות שלנו למצליחים יותר".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x