$
הייטק והון סיכון

הסטארט-אפ הישראלי קאדו מפתח מטען שנכנס לארנק: "הדק בעולם"

חברת קאדו שפועלת בלוד, השלימה גיוס של 1.2 מיליון דולר. המטען שהיא מפתחת, Kado Wallet, הוא בעובי של שלושה כרטיסי אשראי ובמשקל 21 גרם. המנכ"ל: "כשנוכל לשאת את מטען הסמארטפון בארנק, תיפתר השאלה האם לקחת את המטען איתנו או לא"

מאיר אורבך 11:0114.02.17

חברת הסטארט-אפ הישראלית קאדו, מפתחת לטענתה את מטען הקיר הדק בעולם. החברה השלימה בימים אלה גיוס של 1.2 מיליון דולר להשלמת הפיתוח של שני מוצרים, כאשר המוצר השני הוא המטען המתקפל הראשון בעולם למחשבים ניידים. בסבב הגיוס השתתפה קרן ההון סיכון AltaIR Capital. בכוונת החברה לצאת בשבועות הקרובים לסבב גיוס הון ראשון על מנת להיערך להשקה מסחרית של מוצריה במהלך 2017.

 

המטען המילימטרי של החברה למכשירי סמארטפון, Kado Wallet, הכולל כבל נגלל, הוא בעובי של כ-3 כרטיסי אשראי (5 מ"מ) - דק עד כדי יכולת לשאת אותו בארנק. Kado Wallet, שמשקלו 21 גרם וההספק שלו הוא 10 ואט, אף מתאים לטעינת מכשירים ניידים נוספים וביניהם טאבלטים, מצלמות, רמקולים, אוזניות אלחוטיות ועוד.

 

Kado Sleeve למחשבים ניידים, שמשקלו 97 גרם וההספק שלו הוא 70 ואט, הוא המטען המתקפל הראשון בעולם וכולל שתי יציאות USB המאפשרות טעינה בו זמנית של מחשב נייד ומכשיר קטן נוסף כגון סמארטפון או מחשב טאבלט. Kado מפתחת מוצרים נוספים וכן מוצרים נלווים כגון כבלים נגללים ייעודיים, כיסויים ויחידות מודולריות אחרות, בכדי להשלים את חוויית הטעינה הייחודית.

 

המטען של קאדו. בעובי של 5 מ"מ המטען של קאדו. בעובי של 5 מ"מ

Kado הוקמה במאי 2016 על ידי היזמים איתי חסיד, דניאל עסיס ושותפים נוספים. חסיד ועסיס, שנמצאים בסוף שנות ה-20 לחייהם, כבר רשמו אקזיט מוצלח בשנה שעברה של הסטארט-אפ הקודם שהקימו, Mobeego. ב-Mobeego פיתחו וסיפקו היזמים מטען חד-פעמי למכשירי סלולר, ממנו נמכרו בתוך 3 חודשים כחצי מיליון יחידות ב-14 מדינות. Mobeego, שהשיקה את המוצר בסוף 2015, נמכרה כחצי שנה לאחר ההשקה (יוני 2016) לחברה הציבורית האמריקנית LifeClips תמורת 6 מיליון דולר.

 

מרכז הפיתוח של Kado ממוקם בלוד. החברה מעסיקה כיום 11 עובדים, הכוללים מהנדסי פיתוח עם התמחות בתחומי האלקטרוניקה, ההספק והמכניקה. בכוונת החברה לגייס עובדים נוספים המתמחים בהמרת מתח אנלוגי, מכניקה וחומרים.

 

נערכת לגיוס המונים

 

כחלק מתוכנית המימון והשיווק של החברה, ולאור הביקוש הרב שכבר נרשם למטענים שהיא מפתחת, הודיעה Kado כי תצא בקרוב בקמפיין גיוס המונים באחת הפלטפורמות הפופולריות ברשת. הקמפיין יהווה מהלך מקדים להשקת מוצרי החברה בשוק האמריקאי תחילה, ולאחר מכן בשווקים נוספים בעולם כגון אירופה ויפן. הטכנולוגיה של Kado מאפשרת לחברה לבסס מודל עסקי הכולל שני ערוצי הכנסות - האחד, הכנסות במודל B2B כתוצאה משיתופי פעולה עם יצרניות עולמיות של מותגי מובייל, מחשבים ומוצרים דיגיטליים, והשני - מכירת מוצרי החברה לצרכנים ברחבי העולם במודל B2C. על פי הנתונים שבידי החברה, משתמשי סמארטפון בעולם מחזיקים בממוצע שני מטענים, דבר שמעיד על פוטנציאל השוק של מוצרי Kado.

 

"החזון של Kado הוא לחלץ את השוק העולמי ממעגל הקסמים שבו ככל שמכשירי הסמארטפון והלפטופים דורשים טעינה מהירה יותר שתגדיל את הניידות שלהם, מטעני הקיר עבורם נעשים מגושמים יותר וניידים פחות", אמר איתי חסיד, מנכ"ל משותף ב-Kado, והוסיף: "כדי להוציא את כולנו מהמבוי הסתום, כבר הצבנו רף חדש להמרת מתח. הרף הזה מחליף את המטענים והשנאים המגושמים הקיימים כיום בחלופות קומפקטיות המתאימות לסגנון החיים הנייד של ימינו. כך לדוגמא, כאשר נוכל לשאת את מטען הסמארטפון בארנק, כבר תיפתר השאלה האם לקחת את המטען איתנו או לא".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x