$
חדשות טכנולוגיה

סנאפ יוצאת בהנפקת ענק של 3 מיליארד דולר

חברת סנאפ מייסדת אפליקציית המסרים סנאפצ'ט הגישה את מסמכי ההנפקה שלה וציינה בהם שייתכן שלעולם לא תגיע לרווחיות. השווי המוערך של החברה - 25 מיליארד דולר

הגר רבט ועומר כביר 00:3203.02.17

חברת סנאפ, מפתחת אפליקציית סנאפצ'ט, הגישה הלילה (ה') מסמכים לקראת הנפקה בבורסת ניו יורק, בהם היא מזהירה את המשקיעים "שייתכן שלעולם לא תגיע לרווחיות".

 

 

 

בין הנתונים שנמסרו: הכנסות של 404 מיליון דולר ב-2016, ו-58.6 מיליון דולר ב-2015, והפסדים של 514 מיליון דולר ב-2016 לעומת 372.9 מיליון דולר ב-2015. לסנאפצ'ט 161 מיליון משתמשים יומיים נכון לרבעון האחרון. 60 מיליון מתוכם בארה"ב וקנדה. הרווח מכל משתמש עומד על 1.05 דולר (2.15 בצפון אמריקה).

 

אוון שפיגל מייסד סנאפ אוון שפיגל מייסד סנאפ צילום: בלומברג

 

"הגענו להפסד תפעולי בעבר, אנו מצפים להגיע להפסד תפעולי בעתיד וייתכן שלעולם לא נגיע או נשמור על רווחים", נכתב במסמכים.

 

אפליקציית סנאפצ'ט הושקה ב-2011 על ידי שני מייסדיה - אוון שפיגל ובובי מרפי. החברה עשויה להגיע לשווי של 25 מיליארד דולר לאחר ההנפקה ושפיגל ומרפי , שמחזיקים כל אחד ב-21.8% מהחברה, יהיו שווים בין לילה 5.5 מיליארד דולר עוד לפני גיל 30.

 

סנאפצ'ט הפכה ללהיט מיידי כשיצאה לחנויות האפליקציות ב-2011. בפברואר 2012 כבר היו לסנאפצ'ט 40 אלף משתמשים, ולפי הניו יורקר, שפיגל ומרפי הגיעו לתקרת ההוצאות בכרטיס האשראי שלהם על מנת לשלם על שרתים.

 

בובי מרפי מייסד סנאפ בובי מרפי מייסד סנאפ צילום: בלומברג

 

במאי אותה שנה הבינו השותפים שבלי מזומנים היוזמה הצעירה עתידה לקרוס, וקיבלו השקעה של 485 אלף דולר מ- Lightspeed Venture Partners. שפיגל עצמו הביעה חרטה על עסקה זו, בין השאר בגלל התנאים המגבילים של הגיוס. אבל היה זה גם רגע מכריע בעתיד החברה ובהתנהלות שפיגל, שהוביל אותו לפעול באופן שיאפשר לו לשמור על ההובלה של החברה גם בגיוסים עתידיים.

 

מאז הקפידה סנאפצ'ט להציג חידושים וגימיקים שסייעו לה לשמור על רלוונטיות בקרב צעירים ולהמשיך לגדול. אחד המוכרים שבהם הוא Lens, פילטרים שבאמצעות טכנולגיית זיהוי פנים מאפשרים להלביש דמויות ואפקטים על פני המשתמש בזמן אמת. אלו הפכו לתופעת רשת היסטרית, במיוחד הפילטר שבו המשתמש מקיא קשת בענן.

 

אבל החידוש המשמעותי ביותר, זה שיהפוך אחר כך לאבן הפינה של המודל העסקי של החברה, לא זכה לעניין רב כל כך עם השקתו. באוקטובר 2013 חשפה סנאפצ'ט את היכולת ליצור Stories, אוסף של תמונות וסרטונים שמעבירים מסר גדול יותר מאשר תמונה אחת, ושזמינים לצפייה על ידי חברים למשך 24 שעות. בתוך פחות משנה, הסיפורים האלו כבר זכו ליותר צפיות מאשר מסרים רגילים.

 

 

 

בינואר 2015 חשפה סנאפצ'ט את Discover, פיד יומי של סיפורים שנוצרו על ידי שותפות תוכן בולטות כמו CNN, ESPN, נשיונל ג'יאוגרפיק ו-Vice, ושהוצגו למשתמשים בשילוב עם פרסומות. הפיד זכה להצלחה רבה ומהווה ככל הנראה את מקור ההכנסות העיקרי של החברה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x