$
הייטק והון סיכון

פרסום ראשון

מנכ"ל חדש לאפליקציית המסרים המידיים וייבר

ג'מאל אגאווה שייכנס לתפקיד המנכ"ל שלא אוייש בשנה האחרונה, מעוניין להרחיב את המרכז בישראל: "מאמין שאפליקציות המסרים המידיים יהיו בקרוב מערכת ההפעלה של הטלפון"

מאיר אורבך 14:0002.02.17

וייבר מינתה את ג'מאל אגאווה (Djamel Agaoua) לתפקיד מנכ"ל החברה. בשנת 2014 רכשה רקוטן היפנית את וויבר בתמורה לכ-900 מיליון דולר. רקוטן היא חברת המסחר האלקטרוני הגדולה ביותר ביפן והרכישה נחשבה בזמנו למפתיעה מאוד.

 

ויבר היא אחת השחקניות המובילות בעולם בתחום הצפוף של המסרים המידיים. לחברה יש כיום כ-800 מיליון משתמשים והיא מעסיקה כ-350 עובדים, 200 מתוכם בישראל.

 

 ג'מאל אגאווה. רוצה להרחיב את המרכז בישראל  ג'מאל אגאווה. רוצה להרחיב את המרכז בישראל

 

בראיון בלעדי ל"כלכליסט" מספר אגאווה על כוונתו להרחיב בצורה משמעותית את הפעילות של החברה בישראל ובעולם. "תחום המסרים הוא בעל פוטנציאל עצום. לאורך השנים הייתי עד לשינוי בתחום האפליקציות: בעבר הורידו 20 אפליקציות חדשות בחודש והשקיעו בכל אחת הרבה שעות, עכשיו מרבית האנשים מורידים אפליקציה אחת בחודש ו- 85% מהזמן מוקדש לאפליקציה אחת, שהיא לרוב אפליקציית מסרים. אני מאמין שאפליקציות המסרים המידיים יהיו בקרוב מערכת ההפעלה של הטלפון".

 

ג'מאל אגאווה, צרפתי בן 47 שמאחוריו 20 שנות פעילות כיזם בשלוש חברות שונות, ייכנס לתפקידו באופן מיידי ומתכוון, לפחות בתקופה הראשונה, לחלק את חייו בין ישראל לעמק הסיליקון, שם הוא מתגורר בשנים האחרונות.

 

"אנחנו חלק מחברת רקוטן היפנית ויש לנו הרבה נכסים להילחם עליהם בשוק הזה. יש לנו תחרות גדולה מאוד מוויצ'ט, ליין, פייסבוק ועוד", אומר אגאווה, "אני מעריך שאנחנו הכי חזקים גלובלית ביותר מ-50 מדינות".

 

בשנה האחרונה תיפקדה החברה ללא מנכ"ל וללא ניהול מרכזי, ולתחושת רבים איבדה כיוון בתחום עמוס מתחרים. אגאווה הציב לעצמו שלושה יעדים מרכזיים בניהול החברה. "העדיפות הראשונה שלי היא להתרחב ולחבר כמה שיותר אנשים באופן חופשי וחינמי לתוכנה שלנו. העדיפות השנייה היא אבטחה והבטחת הפרטיות ברמת הגבוהה ביותר עבור כלל המשתמשים, והשלישית היא פתיחת האפשרות להעביר שירותים בין וויבר לפלפטפורמות אחרות. אנחנו מאמינים שדרך וויבר אנשים יוכלו לקנות ולצרוך שירותים נוספים ולבצע מגוון פעולות".

 

בהתייחסו לעתיד הפעילות בישראל, אגאווה נחרץ מאוד. "עיקר העובדים שלנו בתל אביב. נפתח עוד משרדים בעולם אבל הצוות הטכנולוגי יהיה בתל אביב ואנחנו מתכוונים להגדיל אותו בזמן הקרוב בעוד 30-20 עובדים מתחום המוצר והשיווק. אין לנו כל כוונה לפגוע במשרד כאן או להקטין אותו. המטה של רקוטן בארצות הברית נמצא בסן מתאו בקליפורניה, ואני מתכוון להגדיל גם אותו כדי להתחבר לכל החברות המובילות בעמק הסיליקון. במקביל אחזק את הפעילות שלנו ברוסיה ומזרח אירופה, שם אנחנו חזקים מאוד", אומר אגאווה.

 

בהתייחסו לעסקת הרכישה מ-2014 אומר אגאווה. "אני לא חושב שהמחיר ברכישה היה גבוה בהשוואה לחברות אחרות בתחום. המחיר היה הוגן ואפילו נמוך בהשוואה למחיר של ווטסאפ. רקוטן לא עשתה מספיק עם ההשקעה; זו השקעה בין-תרבותית ולוקח זמן להבין אחד את השני. התפקיד שלי עכשיו הוא להגביר את פעילות החברה".

 

"אני רואה בחזוני את ויבר משלבת לתוכה פעילויות רבות של רקוטן בתחומי התיירות והבנקאות. ברקוטן חשבו מאז הרכישה על תהליך השילוב של שתי החברות ועכשיו אני מתכוון להוציא את זה לפועל", אומר אגאווה.

 

אגאווה יודע שלא יוכל לעמוד בכל המשימות לבדו, ולכן שוקל רכישות דומות לרכישות האחרונה שעשו סנאפצ'אט וקיק. "חלק מהמשימה שלי והאסטרטגיה שלנו היא לרכוש חברות בתחום. אנחנו מחפשים טכנולוגיות חדשות שיכולות להשתלב בחברה שלנו אנחנו נהיה פלטפורמה שתאפשר שירותים נוספים לאוכלוסיה . אני מעריך שיש אפשרות שנרכוש כאן בישראל".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x