$
חדשות טכנולוגיה

ארה"ב ואירופה בוחנות את מדיניות הפרטיות החדשה של גוגל

חברת אורקל התלוננה בפני הרגולטורים שהמדיניות החדשה, שמאפשרת לגוגל לאסוף גם מידע מאתרים חיצוניים לצרכי מיקוד פרסומות, תקשה על חברות אחרות להתחרות בה

עומר כביר 16:4225.01.17

גוגל ממשיכה להסתבך: רגולטורים באיחוד האירופי ובארה"ב בודקים שינוי במדיניות הפרטיות של ענקית הטכנולוגיה, שמשנים את האופן שבו היא מטפלת במידע אישי של משתמשים דוגמת היסטוריית גלישה, חיפוש ואימייל – כך לפי "הוול סטריט ג'ורנל".

 

ביוני האחרון הציגה גוגל מדיניות פרטיות חדשה, שמאפשרת למשתמשים למחוק בקלות רבה יותר את המידע שהחברה אספה עליהם. ואולם, השינויים גם אפשרו לגוגל לאחד מידע על פעילות המשתמשים בשירותים השונים שלה עם מידע שנאסף על פעילותם באתרים חיצוניים באמצעות פלטפורמת הפרסום שלה DoubleClick. זאת, לצורך הצגת פרסומות מדויקות יותר ובניית פרופיל משתמש מקיף יותר.

 

 

החקירה באיחוד האירופי נפתחה על רקע מידע שהעבירה לרגולטורים שם ענקית התוכנה אורקל. לפי "הוול סטריט ג'ורנל", החברה אמרה לרגולטורים ששינוי המדיניות יקשה על חברות אחרות להתחרות מול גוגל בתחום הפרסום ברשת, שכן הוא מאפשר להם להתאים מודעות למשתמשים בדיוק גבוה יותר. מצגת שהכינה החברה, ושהגיעה לעיתון, נפתחת בכותרת "'סופר-פרופילים' הם כבר מציאות". "שינוי המדיניות מספיק לגוגל תובנות בלעדיות וחסרות תקדים לחיי המשתמשים", נכתב בה.

 

בארה"ב, נציבות הסחר הפדרלית (FTC) פתחה בחקירה בעקבות תלונה שהגישו בדצמבר פעילים להגנת הפרטיות ברשת.

 

בכיר באיחוד האירופי אמר שהם מתייחסים לטענו אורקל "ברצינות". מה-FTC נמסר שהתלונה שהתקבלה נבדקת בקפידה. מגוגל נמסר בתגובה שהשינויים שנעשו הם אופציונליים ונועדו לספק למשתמשים שליטה טובה יותר במידע שלהם: "אורקל טוענת שהיא שוק המידע הגדול בעולם, אז היא יודעת עד כמה הפרסום הדיגטלי תחרותי. התלונות של ושל שליחיה חסרות ערך".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x