$
חדשות טכנולוגיה

המשלוח הראשון של אמזון עם רחפן: החבילה הגיעה ב-13 דקות

שירות המשלוחים הניסויי "פריים אייר" הצליח לבצע משלוח עצמאי ראשון בבריטניה, אולם הוא סובל עדיין ממגבלות רבות ורחוק מהשקה בקנה מידה רחב

הראל עילם 12:0315.12.16

מוקדם יותר החודש, אמזון ביצעה את ההזמנה המסחרית הראשונה שלה אי פעם דרך שירות משלוחי האוויר "פריים אייר". המשלוח, שהתרחש ב-7 לדצמבר באזור קיימברידג' בבריטניה, לקח בסך הכל 13 דקות מרגע ההזמנה ועד הגעת החבילה לבית הלקוח.

 

בסרטון קצר ששוחרר לרשת, אמזון הראתה כיצד מיד עם ההזמנה, החבילה נארזת, נאטמת בוואקום ומוטענת על רחפן משלוחים. הרחפן מונע מחוץ למחסן על מסילה, ומיד כאשר הוא במקום בטוח, ממריא לשמיים וטס בצורה אוטונומית לחלוטין וללא פיקוח אנושי ליעד. הרחפן מזהה את נקודת הנחיתה שלו (שנקבעת על ידי הלקוח, שצריך להדפיס ולהניח דף עם קוד QR בחצר שלו), נוחת, מניח את החבילה וחוזר עצמאית למחסן. אמזון אמרה שהלקוחות שיזמינו משלוח דרך פריים אייר לא ישלמו עלויות משלוח נוספות – לפחות לא בשלב הניסוי.

 

 

 

אבל למרות הניסוי המוצלח, השירות רחוק מאוד מלהיות מוכן להשקה מסחרית בקנה מידה רחב. נכון לרגע זה, אמזון מסוגלת לבצע משלוחים בסך הכל ל-2 לקוחות בכל העולם. אלו לקוחות בעלי גינה ענקית, שנמצאים במרחק של כמה קילומטרים בודדים ממחסן הפריים אייר שאמזון הקימה. השירות מסוגל לעבוד רק בשעות היום ובתנאי מזג נוחים, וכל רחפן יכול לשאת חבילות במשקל של עד 2.6 קילו בלבד. במקרה המתועד, הלקוח הזמין את ממיר הטלוויזיה אייר טיוי של אמזון וחבילת חטיפים.

 

רחפן הבית של אמזון. השירות עדיין רחוק מהשקה מלאה רחפן הבית של אמזון. השירות עדיין רחוק מהשקה מלאה

 

אמזון טוענת שבחודשים הקרובים היא תרחיב את התמיכה שלה בשירות לעשרות ואז מאות לקוחות באזור קיימברידג', אבל מכך ניתן להניח שהיא עדיין רחוקה משירות משלוחים שיהיה מסוגל לספק את רוב התושבים בעולם ואת מרכזי הערים. בכך החברה הבינלאומית, למרות המשאבים שלה, עדיין מדשדשת מאחורי חברות אחרות שפועלות בתחום. בשנה הבאה מספר חברות, ביניהן גם Flytrex הישראלית, אמורות להתחיל להפעיל שירותי משלוחים מסחריים – מוגבלים אומנם – על בסיס רחפנים בסין ומזרח אירופה.

 

אמזון גם תתקשה להשיק את השירות היכן שהיא באמת צריכה אותו – ארצות הברית. למרות ההתרחבות הבינלאומית המהירה שלה, מרבית לקוחותיה של אמזון, במיוחד אלו המשתמשים בשירות הפריים, הם אמריקאים. אבל רשות התעופה הפדרלית עדיין מסרבת להפעלת שירותי רחפנים מסחריים אוטונומיים, ודורשת שהם יופעלו על ידי מפעילים אנושיים שנמצאים במרחק ראיה מהרחפן. הדבר מגביל בצורה דרסטית את הכדאיות של שירותי רחפני משלוחים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x