$
ועידת mind the data
גג עמוד ועידת mind the data

ועידת כלכליסט

מורן בן גיגי: "למה ווטסאפ שווה 19 מיליארד דולר? במילה אחת: דאטה"

כך לדברי ראש מחלקת הדאטה ב-KPMG סומך חייקין בוועידת Mind The Data של "כלכליסט". לדבריו, "שלושה תפקידים חדשים בעתיד יחליטו האם חברה תנוע קדימה או תקרוס - סמנכ"ל מידע, סמנכ"ל אנליטיקס ו-Chief understanding officer, שתפקידו ליצור תובנות"

הראל עילם 13:4229.11.16
"היום פייסבוק שווה הרבה יותר מוולמארט, וואטסאפ שווה 19 מיליארד דולר. אבל למה?", כך שואל מורן בן גיגי, ראש מחלקת הדאטה ב-KPMG סומך חייקין - בוועידת Mind The Data של "כלכליסט".

 

"וואטסאפ לא מוכרת שום מוצר. בכלל לא ברור איך היא מתפרנסת. הם לא גובים יותר דמי שימוש, הם לא מציגים פרסומות. אז איך הם שווים כל כך הרבה כסף? איך בכלל מעריכים את השווי של החברה, אם לא על ידי מכפילי רווח או מכירות?"

 


 

הסיבה היא, כמובן, מידע. בן גיגי אמר את הדברים במהלך ועידת Mind The Data של "כלכליסט". אבל להגיד "מידע" אינו מספיק, אומר בן גיגי בחיוך. "איך מעריכים שווי של חברה מבוססת דאטה? האם זה אמינות המידע? כמות המשתמשים? גודל מסד הנתונים?"

 

זה אחד האתגרים הגדולים ביותר, לפי בן גיגי, בכלכלת המידע החדשה שנוצרת בשנים האחרונות, שמשנה את הכל - אפילו את המבנה הארגוני של החברות. "לפני לא מעט שנים, שדרת הניהול של החברה היתה מנוהלת מהמנכ"ל, ומתחתיו אולי סמנכ"ל הפיננסים, סמנכ"ל הטכנולוגיה וסמנכ"ל המידע. אבל מאז נוספו עשרות תפקידים", אומר בן גיגי. "אנחנו מאמינים ששלושה תפקידים חדשים בעתיד הם אלו שיחליטו האם החברה תנוע קדימה או תקרוס, ואלו - סמנכ"ל המידע, סמנכ"ל האנליטיקס ו-Chief understanding officer, שתפקידו ליצור תובנות.

 

מורן בן גיגי מורן בן גיגי צילום: צביקה טישלר

 

כדוגמה לתובנה, בן גיגי נותן הדגמה כיצד למשל מנהל בית עסק יכול להחליט להיכן למקם את הסניף הבא של החברה שלו, או שלט הפרסומות שלו. "האתגר הוא לא למצוא את המקום שבו הכי הרבה אנשים יצפו בשלט, אלא שהאנשים הרלוונטיים יעשו זאת". זאת אפשר לדעת על ידי שימוש במערכת ביג דאטה - שיודעת לחבר לתוכה את כל המידע האפשרי, ממסלולי אופניים, דרך מיקום תחנות, תחבורה ציבורית ועד אפילו מיקומי פארקים או חישוב של רמת הכנסה ממוצעת בכל שכונה ורחוב".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x