שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
ועידת mind the data
גג עמוד ועידת mind the data

טל זוהר מוויקס: "כל החלטה שאנחנו עושים חייבת להיות מגובה במידע"

סמנכ"ל ניתוח המידע העסקי בוויקס אמר בוועידת Mind the Data של כלכליסט, כי לחברה "יש למעלה ממאה מיליון משתמשים בכל רחבי העולם, ואנחנו שומרים כל פעולה הכי קטנה שהם עושים, כל לחיצת כפתור"

הראל עילם 12:2929.11.16
"המטרה שלנו היא להפוך לחברה שמונעת ממידע, לא רק כמילת באזז אלא כאורח חיים", כך אומר טל זוהר, סמנכ"ל ניתוח המידע העסקי בוויקס, אחת מהחברות הישראליות המצליחות והגדולות ביותר בתעשיית האינטרנט הישראלית. זוהר דיבר בוועידת Mind the Data של "כלכליסט" היום (ג') בתל אביב.

 

"לוויקס יש למעלה ממאה מיליון משתמשים בכל רחבי העולם", אמר זוהר, "וכל פעולה הכי קטנה שהם עושים, כל לחיצת כפתור, כל דבר אנחנו שומרים" הוא אומר. לפי זוהר, החברה אוספת למעלה ממיליארד פעולות מדי יום, ורק תיעוד המידע הזה תופס לא פחות מ-01.2 טרה-בייט מדי יום, ועם ארכיון מידע של מספר פטה-בייט (מיליארדי גיגה-בייט) שהולך אחורה שנים".

 


 

זוהר הסביר, כי המידע הזה מניע את המהפך של וויקס ברמה הארגונית הגבוהה ביותר. "כל החלטה שאנחנו עושים, כל המלצה, בכל הדרגים, כולל המנכ"ל, הכל חייב להיות מגובה במידע", אמר זוהר. "כל עמדה חייבת להיות מגובה. כל כלי חדש שאנחנו מפתחים, ההחלטה מתקבלת על ידי מידע. כל ישיבת בוקר מתחילה על מעבר על המספרים שנאספו אתמול".

 

כדוגמה, זוהר ציין כיצד החברה הבינה לפני כשנתיים את הצורך שלה לשנות את חבילות המנויים שהיא מציעה ללקוחותיה. החברה עובדת במתכונת פרימיום, שהשירות הבסיסי מוצע בחינם עם אפשרות לרכישת שירותים נלווים. כמו חברות רבות, החברה מציעה שירות מנויים חודשי יקר יותר ושירות מנויים שנתי. מטבע הדברים, עד 2014, רוב הלקוחות החדשים העדיפו חבילות חודשיות.

 

טל זוהר, וויקס, בוועידת כלכליסט טל זוהר, וויקס, בוועידת כלכליסט צילום: צביקה טישלר

 

"אבל וויקס", אמר זוהר, "למרות שהמחיר של החבילה החודשית גבוה יותר, הסיבות העיקריות הן קבלת הכסף מראש שאפשר להשקיע בגידול, וריטנשן גבוה יותר בחבילות השנתיות. הלקוחות השנתיים פשוט היו פעילים ואפקטיביים יותר. כתוצאה מכך, ובעקבות התבגרות המוצר והתחזקות המותג, וויקס התחילה בסדרה של טסטים מאוד מורכבים שמטרתם לעודד את הלקוחות לקנות את החבילה השנתית. כיום, מתגאה זוהר, השיעור של משתמשים חדשים שמחליטים לרכוש את המנוי השנתי כבר מגיע ל-80%.

 

"המידע הזה מעשיר את הכלים החדשים של וויקס, שגם כוללים מערכות בינה מלאכותית ולמידת מכונה מתקדמות. ביוני האחרון החברה השיקה את ADI, כלי מבוססת AI שמסוגל לעצב אתר שלם עבור המשתמש על בסיס הנחיות מאוד כלליות, כאשר מערכת הבינה המלאכותית מבססת על ההמלצות שלה על התוכן עצמו. ה-AI מסוגלת להבין למשל מהם הרגלי הגלישה וההעדפות האישיות של קוראי בלוגים בתחום מדע בדיוני לאילו שגולשים לאתר של בית עסק מקומי לחיות מחמד, ומתאימה את האתר בהתאם", אמר זוהר.

 

החברה פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה מוקדם יותר החודש, שבה הצליחה להפתיע את האנליסטים עם התוצאות שלה והתחזיות לרבעונות הבאים, וכתוצאה מכך מניית החברה זינקה. וויקס כבר מעסיקה כיום כ-1,300 עובדים עם תוכנית להתרחבות בקרוב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x